kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
جامعه مدرسین:

ضربه زدن به شورای نگهبان اقدامی ساختار‌شکنانه و دشمن شادکن است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دومین بیانیه انتخاباتی خود آورده است: رویکرد و توجه عمیق شورای نگهبان به معیارها و ملاک‌های قانونی و سیاست‌های کلی انتخابات زمینه‌ساز ترقی نظام اسلامی در پیشبرد مردم سالاری دینی و تحقق انتخاب درست به وسیله مردم است.

جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از نهادهای موثر و بی‌نظیر که وظیفه صیانت از ماهیتِ دینی نظام در عرصه قوانین را بر عهده‌دارد، شورای محترم نگهبان است.
این بیانیه حاکی است: این نهاد انقلابی بار سنگین مسئولیت احراز صلاحیت‌ها را بر عهده گرفته و با تعهد و دقت، آبرو و اعتبار خود را وقف تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌کند و تبلور این نقش‌آفرینی‌ها در احراز و تایید صلاحیت افرادی است که با قصد خدمت پای به عرصه نامزدی انتخابات می‌گذارند.
بیانیه می‌افزاید: انتظار مردم بصیر و انقلابی ما همیشه از شورای نگهبان، اقدامات قاطع در چارچوب قانون و وظایف آنها و سیاست‌های کلی انتخابات است، این توجه عمیق شورای نگهبان به معیارها و ملاک‌های قانونی و سیاست‌های کلی انتخابات زمینه‌ساز ترقی نظام اسلامی در پیشبرد مردم سالاری دینی و تحقق انتخاب درست به وسیله مردم است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: ضربه زدن و تشویش افکار عمومی نسبت به این نهادها اقدامی ساختارشکنانه و دشمن شادکن است، این مجموعه‌ها نباید مورد تضعیف قرار گیرند، زیرا تضعیف آنها به تضعیف نظام اسلامی می‌انجامد.
در ادامه بیانیه ضمن‌اشاره به دومین نکته آمده است: گرچه شورای محترم نگهبان در ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت عموم مردم در انتخابات و فراهم کردن زمینه حضور افرادی مدیر و مدبر نقش مهمی دارد اما آنچه بیش از هرچیز باید از شورای نگهبان انتظار داشت عمل به مرّ قانون و توجه به رسالت اصلی‌اش می‌باشد، زیرا ایجاد شور و هیجان‌های انتخاباتی و افزایش مشارکت وظیفه مجموعه‌های دیگر نیز هست.
در ادامه این بیانیه، موضوع وظیفه مردم، رسانه‌ها، احزاب، جریان‌ها و کاندیداها به‌عنوان سومین نکته مورد توجه قرار گرفته و تصریح شده است: ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی و شئون اسلامی فضایی امیدبخش و شورآفرین را ایجاد کنند تا مشارکتی حداکثری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد.
جامعه مدرسین همچنین در تبیین چهارمین نکته خود تاکید کرده است: نامزدهای محترم نیز نقد اصولی و علمی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی را بدون سیاه‌نمایی پیگیری کنند و با ارائه برنامه‌ها به معرفی خود بپردازند، اخلاق‌مداری و تبیین آینده روشن انقلاب اسلامی نیز از جمله موضوعاتی است که مشارکت پر شور و رقابتی را ایجاد می‌کند.
در بیان پنجمین نکته نیز خاطرنشان شده است: ایجاد دو قطبی‌های کاذب بیش از آنکه موج‌آفرین و مشارکت‌افزا باشد باعث ایجاد شکاف و تفرقه می‌شود، لازم است این نکته نیز مدنظر نامزدهای محترم باشد که اجرای عدالت، رسیدگی به معیشت مردم،شفافیت و مبارزه با فساد خواست حقیقی این مردم است که باید در مناظرات و دیگر برنامه‌ها، پاسخ به این خواست ملی مطرح و تبیین شود.
در بخش دیگری از این بیانیه و با‌اشاره به ششمین نکنه یادآور شده است: با توجه به‌جایگاه قانونی شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی جهان، انتظار است آنان که طی این روزها حملات و هجوم شدیدی علیه شورای نگهبان داشتند به خود آیند و با تکرار این حملات آب به آسیاب دشمنان انقلاب نریزند.
در خاتمه تصریح شده است: امید است همه ما با شناخت نقش و جایگاه تاریخی خود برای تحقق حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنیم و بدانیم یک دولت انقلابی مقتدر و توانمند با یک انتخابات پرشور می‌تواند آرمان‌ها و مطالبات مردم را پیگیری کند و در مسیر تحقق آن گام بردارد.