kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
پاک شدن 14 گل ایران به کامبوج

تیم ملی فوتبال دوشنبه راهی بحرین می‌شود هاشمیان: حیف است این نسل به جام جهانی نرود

مربی تیم ملی فوتبال می‌گوید تمام تلاششان را برای شاد کردن دل مردم در مسابقات مقدماتی جام جهانی خواهند کرد.

 

سرویس ورزشی-

با انصراف کره‌شمالی از ادامه حضور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تصمیم‌گیری برای انتخاب برترین تیم‌های دوم گروه‌های هشت‌گانه برای صعود به مرحله سوم تحت‌الشعاع انصراف این کشور قرار گرفت.در نتیجه بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار، فیفا تصمیم نهایی خود برای انصراف کره‌شمالی و تاثیر این اتفاق بر بازی‌های گروه H و همچنین سرنوشت چهار تیم برتر دوم را اعلام کرد.
بر این اساس، نتایج بازی‌های برگزار شده کره‌شمالی در مرحله گروهی حذف و بی‌اثر می‌شود و تعداد تیم‌ها در گروه H به چهار تیم کاهش خواهد یافت. از طرفی برای رعایت توازن، بعد از اتمام مرحله دوم گروهی و مشخص شدن تیم‌های دوم، بازی‌های رفت و برگشت تیم دوم هر گروه با تیم پنجم بی‌اثر می‌شود و به این شکل به مشخص کردن چهار تیم دوم برتر گروه‌ها می‌پردازند.
به طور مثال اگر ایران در مرحله گروهی با کسب ۱۶ امتیاز دوم شود، برای تعیین تیم‌های دوم صعود‌کننده مسابقات، بازی ایران و سایر تیم‌های دوم با تیم‌ آخر و پنجم هر گروه را بی‌اثر می‌کنند و با کاهش امتیازات، به ارزیابی چهار تیم صعود‌کننده از هشت تیم می‌پردازند.اگر ایران تیم دوم گروهش شود، در این صورت ۱۴ گل زده ایران به کامبوج در شمارش امتیاز و تفاضل گل تیم‌های دوم بی‌اثر می‌شود.
این قانون، به نفع تیم‌هایی است که در مرحله گروهی مقابل تیم‌های پنجم امتیاز از دست داده‌اند و با بی‌اثر شدن این بازی‌ها، همه چیز به نفع این قبیل تیم‌ها تمام خواهد شد. البته نگاهی به گروه‌های هشتگانه نشان می‌دهد تیم‌های پنجم که به عبارتی ضعیف‌ترین تیم‌های مسابقات هستند، هرگز موفق به کسب امتیازی از رقبای قدرتمند خود در رده‌های اول یا دوم گروه‌ها نشده‌اند و در واقع فیفا بهترین راهکار ممکن را اتخاذ کرده است و در این میان تنها تفاضل گل بازی بین تیمهای دوم و پنجم می‌توانست کمک‌کننده باشد که البته حالا با تصمیم جدید فیفا، بی‌تاثیر است.
ادامه تمرینات ایران در کیش
انتشار این خبر در شرایطی است که تیم ملی فوتبال کشورمان تمرینات خود را در جزیره کیش ادامه می‌دهد تا آماده حضور در کشور بحرین و برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی شود. نخستین تمرین تیم ملی پس از حضور در کیش روز پنج‌شنبه برگزار شد. کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که چهارشنبه تست PCR دادند پنج‌شنبه نخستین تمرین تاکتیکی خود را در کنار سایر بازیکنان برگزار کردند.
دیگر اتفاق مهم تمرین حضور کریم باقری مربی جدید تیم ملی بود. کریم باقری که مراسم معارفه وی چهارشنبه برگزار شد در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد. وی با جدیت در کنار سایر ملی‌پوشان پا به توپ شد. تمرینات تیم ملی تا دهم خردادماه در کیش برگزار می‌شود و پس از آن ملی‌پوشان فوتبال کشورمان راهی بحرین می‌شوند.
هاشمیان: حیف است این نسل به جام جهانی نرود
وحید ‌هاشمیان مربی تیم ملی درخصوص آخرین شرایط تیم ملی پیش از حضور در بحرین گفت: خوشبختانه در چند وقت گذشته فدراسیون تلاش کرده است که امکانات خوبی برای ما مهیا کند. ما برای سفر به کیش پرواز اختصاصی داشتیم و جا دارد از مسئولان این جزیره هم تشکر کنیم که در سه ماه گذشته تلاش کردند زمین تمرین ما را آماده کنند. بچه‌ها از روزی که به اردو آمدند بسیار پرروحیه تلاش می‌کنند و اتحاد و دوستی خوبی وجود دارد.
وی افزود: ما به این خاطر تصمیم گرفتیم اردوی‌مان را در کیش برگزار کنیم که بتوانیم با شرایط ‌آب و هوایی بحرین وفق پیدا کنیم. البته اگر زودتر هم می‌آمدیم ممکن بود برای ما خطرناک باشد. همین چهار پنج روزی که در کیش هستیم قطعاً مفید خواهد بود و می‌توانیم با آب و هوای بحرین خودمان را وفق دهیم.
هاشمیان ادامه داد: اگر خاطرتان باشد در مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 شرایط سختی داشتیم. باید با اردن در کشورش بازی می‌کردیم و با قطر هم در زمین خودش روبه‌رو می‌شدیم. کار بسیار سختی داشتیم، ولی یک اتحاد ملی وجود داشت. من به خاطر مسائلی بعد از چند وقت به تیم ملی برگشته بودم و وقتی دیدم تیم ملی در شرایط سختی قرار گرفته است، همه چیز را کنار گذاشتم و به تیم ملی برگشتم و خوشبختانه با اتحاد صعود کردیم. الان هم احساس می‌کنم تمام مردم، مطبوعات و فدراسیون تلاش می‌کنند که جو خوبی به وجود بیاید. مربی تیم ملی خاطرنشان کرد: ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و من حیفم می‌آید که این بازیکنان در جام جهانی بازی نکنند. ما دو بازی قبل هم که واگذار کردیم به مشکلات خودمان باختیم و به حریفان‌مان نباختیم. تیم ما توانایی زیادی دارد و ان‌شاءالله اتفاق خوبی خواهد افتاد. من به توانایی بازیکنان اطمینان دارم. ما باید تلاش کنیم که مردم را شاد کنیم، این وظیفه ماست و ما با بازیکنان و فدراسیون فوتبال تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که آخر بازی مردم شاد باشند و تنها خواسته‌مان این است که برای ما انرژی مثبت بفرستند.
برنامه بازی‌های ایران در بحرین
ایران باید به زودی در بحرین 4 دیدار سرنوشت ساز برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق انجام دهد و محکوم به پیروزی در همه آنهاست. شاگردان دراگان اسکوچیچ در بحرین، روز سیزدهم خرداد با هنگ‌کنگ، هفدهم خرداد با بحرین، بیست و یکم خرداد با کامبوج و بیست و پنجم خرداد با عراق رو‌به‌رو می‌شوند.
در حال حاضر تیم ملی کشورمان پس از 4 بازی و کسب 6 امتیاز پایین‌تر از عراق و بحرین 11 و 9 امتیازی قرار دارد و باید توجه داشت که این دو تیم یک بازی بیشتر انجام داده‌اند. در چنین شرایطی کسب پیروزی در همه بازی‌ها و صدرنشینی اهمیت بالایی خواهد داشت و مشخص نیست که با قرار گرفتن در رده دوم ایران بتواند جزو 4 تیم برتر دوم جای بگیرد و راهی دور بعد بشود یا خیر. در گروه‌های هشت گانه فعلا چین با 7، کویت با 10، ازبکستان با 9، عمان با 12، تاجیکستان با 10، مالزی با 9 و لبنان با 7 امتیاز در رده‌های دوم قرار دارند.