kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

جلالی: حضور شایسته 4 مربی ایرانی در آسیا حاصل ممنوعیت خرید خارجی‌ها بود

یک کارشناس فوتبال گفت: اگر قانون ممنوعیت جذب خارجی‌ها نبود حداکثر دو سرمربی ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بودند اما اکنون هر 4 سرمربی ایرانی حضوری شایسته در لیگ قهرمانان آسیا داشتند.


مجید جلالی، در مورد لغو قانون منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران، اظهار داشت: ناراحتی من از این است که همه تصمیم‌گیری‌ها در فوتبال‌مان بر اساس یک فضای احساسی در جامعه فوتبال است. چه آن زمانی که قانون ممنوعیت فعالیت بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران تصویب شد چه حالا که این قانون لغو شده همه بر اساس فضای احساسی است. این تصمیم‌گیری‌ها برامده از یک کار تحقیقی و تخصصی و حرفه‌ای نیست.اینکه گروهی همه جوانب یک موضوع را بررسی کنند.
سرمربی اسبق تیم گل‌گهرسیرجان تصریح کرد: البته در 30 سال گذشته فقط پارسال جذب بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران ممنوع شد حالا بهتر است برآورد کنیم که ببینیم اجرای این قانون سودش بیشتر بوده یا ضررش؟ وقتی چنین قانونی تصویب شد 4 سرمربی جوان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا درخشیدند. در صورتیکه اگر قانون ممنوعیت جذب خارجی‌ها نبود حداکثر دو سرمربی ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بودند اما اکنون هر 4 سرمربی ایرانی حضوری شایسته در لیگ قهرمانان آسیا داشتند.
این کارشناس فوتبال در مورد حضور بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: پرسپولیس به جز دروازه‌بانش هیچ بازیکن خارجی دیگری نداشت. در تراکتور هم بازیکن خارجی بازی نمی‌کرد اما هر دو تیم خوب کار کردند. به نظرم لغو ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی بیشتر بر اساس فضای احساسی جامعه فوتبال بوده البته شاید بخشی از فوتبال هم که از حضور خارجی‌ها منفعت می‌برند هم با فشار به فدراسیون باعث شدند که این قانون لغو شود. جلالی تاکید کرد: باید توان داخلی و جوانان خودمان را باور کنیم. ما چقدر غرامت حضور خارجی‌ها را در فوتبال ایران دادیم. چقدر غرامت خارجی‌های بی‌کیفیت را پرداخت کرده‌ایم؟! چرا توان داخلی خودمان را باور نمی‌کنیم؟!