kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
معاون وزیر صمت:

امسال ۲ هزار واحد صنعتی راکد در کشور فعال‌ می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد که امسال یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد راکد در خارج از شهرک‌ها فعال می‌شود.

«علی رسولیان» دیروز چهارشنبه در کرمانشاه، با بیان اینکه سال گذشته کشور با ۲ چالش جدی تحریم و شیوع ویروس کرونا روبه رو شد که کماکان نیز وجود دارد، افزود: کرونا تقاضا برای کالا را کاهش داده و رشد اقتصادی کشورهای جهان را به صفر رسانده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: با وجود تمام فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات کرونا، صنعت کشور هشت درصد رشد داشت که آن را می‌توان حاصل حمایت از تولید داخل و محدود کردن واردات دانست.
وی ادامه داد: سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ۳۰ درصد رشد داشت که منجر به بیش‌ از پنج هزار مورد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی شد.
رسولیان اعلام‌کرد: توجه به مناطق محروم و توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌های کشور است.
او توضیح داد: امسال بیش از ۱۰ هزار زمین شهرک صنعتی در کشور ایجاد خواهد شد که بخش زیادی از آن در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور خواهد بود.
وی گفت: بیش از هزار واحد صنعتی نیز اکنون در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در حال احداث است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه گفت: واحدهایی که توسط بانک‌ها تملیک شده به زودی تعیین تکلیف می‌شود تا به افراد توانمند و کارآفرین واگذار گردد.
رسولیان همچنین به مشوق‌های ارائه شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ‌اشاره کرد و گفت: کسانی که امسال از ما زمین بگیرند در صورتی که واحدها را پیش از موعد به بهره‌برداری برسانند ۳۰ درصد تخفیف می‌گیرند؛ علاوه‌بر این موضوع اقساط پرداخت زمین را به صورت طولانی مدت دریافت خواهند کرد..