kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

رئیسی:۵۰ درصد هزینه درمان را کاهش می‌دهیم

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر پنجشنبه در بازدید از بیمارستان میلاد، در جمع مسئولان و کادر درمان، نظام سلامت توانمند و کارآمد که کادر درمان آن دغدغه حقوق و معیشت نداشته باشند را از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و تولید قدرت در کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: توجه به معیشت و حقوق پزشکان و پرستاران از برنامه‌های اصلی دولت او خواهد بود.
رئیسی با اشاره به تحقق بخشی از مطالبات پرستاران با پیگیری‌هایی که در دستگاه قضایی صورت گرفت گفت: دولت او همه تلاش خود را برای اجرای قانون نظام پرستاری و حل مسئله تعرفه‌گذاری به کار خواهد گرفت.
این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به امکانات، نیروی انسانی کارآمد و اعتبارات موجود در کشور گفت: برای دولت امکان‌پذیر است ۵۰ درصد هزینه درمان را از سبد خانوار کاهش دهد تا بیماران جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.
رئیسی همچنین به مشکل برخی اقشار جامعه برای تامین پیش‌پرداخت هزینه درمان اشاره کرد و گفت: این معضل را از طریق ارائه کارت سلامت در دولت خود حل خواهد کرد.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین پس از ضبط برنامه رادیویی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود، گفت: دولت ما برای تحقق این تحول، به مردم نقش خواهد داد.
رئیسی گفت: این تحول به گونه‌ای نیست که دولتمردان در اتاق دربسته بنشینند و برای بخش‌های مختلف برنامه بریزند. مردم باید در این دولت نقش‌آفرینی کنند.
رئیسی گفت: نقدینگی موجود در کشور صرف دلالی و سوداگری می‌شود نه تولید. اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت نشود، تبدیل به سیل بنیان‌کن خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی ما این است که نقدینگی به سمت تولید بیاید، گفت: در این شرایط دیگر افزایش نقدینگی نگران کننده نیست و موجب رونق تولید می‌شود و فعال شدن تولید نیز می‌تواند به افزایش اشتغال کمک کند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین صبح دیروز(جمعه) با حضور در کهف‌الشهدای تهران، به زیارت قبور شهدای گمنام رفت.
رئیسی سپس در جمع مردم و خبرنگاران گفت: مردم با امید در انتخابات شرکت کنند و هیچکس غایب نباشد. مردم بدانند که شرایط متفاوت و تحول ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم نسبت به برخی مشکلات نگران هستند و دغدغه دارند و احساس می‌کنند که شاید نشود کاری کرد. اما هم می‌توان کاری کرد و ما هم می‌دانیم، هم می‌خواهیم و هم می‌توانیم.