kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

زاکانی: برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برنامه داریم

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پس از ضبط برنامه در رسانه ملی با حضور در جمع خبرنگاران،گفت: ما ۱.۱ درصد جمعیت جهان داریم و بیش از ۶ درصد از امکانات دنیا در جغرافیای ایران گذاشته شده است بنابراین زیبنده نیست که به تعارضات موجود تن بدهیم.

وی تاکید کرد: آمده‌ایم که تحول بزرگی را ایجاد کنیم و در این تحول بزرگ، به ظرفیت‌های خارج از کشور بعنوان یک فرصت بزرگ نگاه کنیم، چه در جهت دیپلماسی هوشمند و فعال و چه در جهت استفاده از ظرفیت ایرانیان بزرگ خارج از کشور. ما نسبت به ایرانیان خارج از کشور وظیفه داریم چراکه آنها ایران را دوست دارند و ما باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم.
زاکانی همچنین در برنامه تبادل که از شبکه اینترنتی آراء پخش شد، گفت : بنده رئیس‌جمهور شوم آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند، آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است زیرا تمام سیاست‌های آمریکا در برخورد با ایران در تمام سطوحش شکست خورده است. اگر به ظرفیت‌های ایران توجه شود آمریکا مایوس خواهد شد.
وی با بیان اینکه فضای بین‌الملل یک فرصت است، گفت: باید آمریکا را منزوی کرد، باید در داخل ظرفیت تحریم‌پذیری را به حدی بالا ببریم که آنها ناامید شوند که ایران دیگر تحریم‌پذیر نیست.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وعده و وعیدهایی که دوستانمان می‌دهند را قبول ندارم و این وعده‌ها را نادرست و غلط می‌دانم و حتماً با آنها چالش خواهم کرد.
زاکانی ادامه داد: ۴ محور تحولی به عنوان برنامه دارم، محور اول فوریت دارد، محور دوم اولویت دارد، محور سوم ضرورت دارد، محور چهارم فرصت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.
نماینده تهران ادامه داد: آنچه فوریت دارد اقتصاد است، اساس حرکت من برداشتن موانع تولید در راستای جهش تولید است. می‌دانیم اگر کجا دست بگذاریم بخش عمده مشکلات صنعت و کشاورزی حل خواهد شد. اساس را در اقتصاد و مدیریت بر تولید گذاشته‌ایم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم تیغ بانک بر گردن تولید باشد اظهار داشت: با نظارت قوی اجازه این کار را نخواهیم داد، کاری که آقای همتی انجام نداد. الان هم می‌گوید صدای خاموش مردم هستم!
علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه انتخاباتی‌اش در ساختمان شهدای رادیو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مهار گرانی‌های افسار گسیخته در دولت‌تان چه برنامه‌ای دارید؟گفت: این موضوع به نظارت مربوط می‌شود و ما با گرانی‌های افسار گسیخته‌ای روبرو بوده‌ایم که دولت وظیفه خود را در کنترل قیمت اقلام اساسی مردم انجام نداد.