kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

قاضی‌زاده هاشمی: تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانیم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت‌وگویی یکی از مسائل اصلی مردم را تورم و گرانی‌ها دانست و گفت: امسال تورم رکوردزنی کرد و به ۵۰ درصد رسید. این تقریباً در ۷۰، ۸۰ سال گذشته بی‌نظیر است.


وی با بیان اینکه خیلی از کشورها مسئله تورم را حل کردند گفت: ما یک برنامه‌ریزی ویژه کردیم که کمتر از ۴ سال نرخ تورم را نه‌تنها تک رقمی کنیم بلکه به زیر ۵ درصد برسانیم و آن را ثابت
نگه داریم.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: اقدام دوم که باید به آن توجه کرد، تأمین مسکن برای مردم است. ما 5/4 میلیون مسکن کمبود داریم و ما یک برنامه‌ریزی ضربتی برای تأمین این میزان مسکن انجام دادیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: یک عده مردم نمی‌توانند برای تأمین مسکن مشارکت مالی کنند، به‌خصوص الان که مسکن گران شده است و متوسط انتظار برای مسکن‌دار شدن ۳۵ سال شده است.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: یک زمانی این عدد ۱۰ سال بود یعنی اگر کسی دارایی‌های خود را ذخیره می‌کرد، بعد از ۱۰ سال می‌توانست صاحبخانه شود.
وی با بیان اینکه ما پدیده بدمسکنی و مسکن فرسوده هم داریم، گفت: ما باید مسئله بی‌سرپناهی را حل کرده و سه دهک پایین را هم بدون اینکه مشارکت مالی داشته باشند، صاحب مسکن کنیم و به صورت قسطی طی ۳۰ سال از آن پس بگیریم؛ یعنی یک نوع اجاره به‌شرط تملیک است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: وقتی رئیس‌جمهور شدم، با اولویت دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ صادر خواهم کرد.
وی همچنین افزود: هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان برای اشتغال، ازدواج و مسکن خود از این صندوق دریافت خواهند کرد.
قاضی‌زاده هاشمی عصر دیروز نیز در تشریح برنامه‌های خود، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی دو طبقه اشراف و ضعیف داریم که طبقه پایین همواره از طبقه مرفه شکست خورده و از این طریق است که طبقه مرفه پیشرفت می‌کند.
وی با بیان اینکه متأسفانه دولت اعتدال کارنامه خوبی در زمینه عدالت ندارد، گفت: در این 8 سال بر اساس گزارش‌ها بدترین وضعیت را از نظر عدالت اجتماعی و اقتصادی داشته‌ایم.
قاضی‌زاده با بیان اینکه ارز 4200 تومانی نمونه‌ای از غارت اموال مردم است، گفت: برخی توانستند خود را به این شاه لوله برسانند و از این رانت استفاده کنند.