kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
رسانه صهیونیست:

بزرگ‌ترین خطری که اسرائیل را تهدید می‌کند از داخل اسرائیل است

یک رسانه رژیم صهیونیستی با برشمردن بزرگ‌ترین خطرات تهدید‌کننده این رژیم اشغالگر، تاکید کرد که خطرناک‌ترین جنگ پیش روی اسرائیل، جنگ داخلی و خانگی است.

تارنمای روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» در یادداشتی نوشت، جنگ آتی علیه اسرائیل بسیار وحشتناک است، اما بزرگ‌ترین خطر از سوی حزب‌الله و ایران نیست، بلکه ما از درون ضربه‌پذیر شده ایم. «جویل استرون» نویسنده این یادداشت، معتقد است که جنگ در هر صورت، جنگ است و همانند بقیه جنگ‌ها، یک رویارویی نظامی، مملو از به‌کارگیری موشک‌ها است، حال این موشک‌ها از سوی حزب‌الله شلیک شوند یا ایران، تفاوتی نمی‌کند. اما چیزی که مرا به شدت به وحشت می‌اندازد و احتمال وقوع آن وجود دارد‌، جنگی است که بین اسرائیلی‌ها در می‌افتد... وی در ادامه افزود، در واقع شکست پیش روی ما، از این ناحیه رقم خواهد خورد. طبق گزارش تسنیم، وی معتقد است: امروز ما به شرایطی رسیدیم که کتاب‌های تاریخی ما آن را پیش‌بینی کرده بودند‌، ما اکنون به نقطه وحشت رسیده‌ایم‌، این صرفا یک کابوس نیست، بلکه احتمالا در این خطر غرق خواهیم شد.
اعتراف روزنامه صهیونیستی
از سوی دیگر، روزنامه «جروزالم پست» نوشت که کارشناسان در اسرائیل تلاش می‌کنند از ظاهر شدن «یحیی سنوار» رئیس‌حماس، در غزه را نشانی از ضعف و ترس «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتس» وزیر جنگ کابینه توصیف کنند، اما واقعیت این است که سنوار از نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل، شجاع‌تر و راستگوتر بوده و تا حد زیادی نیز از حمایت‌ برخوردار است. اخیرا چند مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که به دنبال ترور یحیی سنوار رئیس‌حماس در نوار غزه و همچنین «محمد الضیف»‌ رئیس‌ستاد کل «گردان‌های قسام» شاخه نظامی حماس، هستند. طبق گزارش منابع فلسطینی، سنوار روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه از تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌ترسد یا خیر، تصریح کرد که هیچ دوست ندارد بر اثر حمله قلبی یا ابتلا به ویروس کرونا بمیرد، بلکه تمایل دارد در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت برسد. سنوار با به چالش کشیدن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و برای اثبات اظهارات خود، به وزیر جنگ این رژیم ۶۰ دقیقه مهلت داد تا او را حین پیاده‌روی به سمت خانه‌اش ترور کند. منابع فلسطینی پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی سنوار، فیلمی را منتشر کردند که نشان می‌داد رئیس‌حماس به وعده خود پایبند بوده و با پای پیاده تا خانه‌اش رفته است.
اعتراف به جنایت
از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»،‌ تصاویر کودکانی را که در جریان موشک‌باران ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، منتشر کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این روزنامه صهیونیستی رسما به شهادت ۶۷ کودک فلسطینی در نوار غزه اعتراف کرد و نوشت: «۶۷ کودک در جریان تنش اخیر، با موشک‌های نیروی هوایی اسرائیل در نوار غزه کشته شده‌اند.» پایگاه خبری «فلسطین الان» نیز با انتقال بخشی از گزارش‌ هاآرتص، درباره لحظه به شهادت رسیدن برخی از این کودکان نوشت: «حماده 13 ساله و عمار 10 ساله از آرایشگاه بازگشته بودند. یحیی 13 ساله برای خرید بستنی رفته بود و جسد امیره 6 ساله، اسلام 8 ساله و محمد 9 ماهه، زیر آوار پیدا شد».
قیام بزرگ
نظامیان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه حملات و بازداشت‌های گسترده‌ای در شهرهای کرانه باختری انجام دادند. پایگاه خبری «عربی-۲۱» گزارش داد،
۶۷ صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند. در واکنش به این تجاوزات، جوانان فلسطینی اعلام کردند روز جمعه روز قیام بزرگ «فجر» در سراسر فلسطین خواهد بود. هدف جوانان فلسطینی از این فراخوان، گسترش مقابله و درگیری با رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌ها همچنین، از شهرک «سعیر» واقع در شرق الخلیل، هفت فلسطینی را بازداشت کردند. همچنین، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، خطاب به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که اگر بازگردید، باز می‌گردیم. خبرگزاری صفا به نقل از الحیه گزارش داد: ملت فلسطین، خط قرمز ماست و قدس نیز قبله و قبله جهاد ما باقی خواهد ماند. وی تأکید کرد: «این مسئله ماست... ما ملتی هستیم که به آزادی و رهایی از اسرائیل، چشم دوخته‌ایم». این مسئول حماس خاطر نشان کرد: «امروز از مرکز غزه می‌گوییم که این دشمن را شکست دادیم. پرچمش را درهم شکستیم و شهرهایش را به محل ارواح و ترس و وحشت تبدیل کردیم.» الحیه تصریح کرد: «شمشیر قدس، از نیام خود کشیده شد و جز با آزادی آن (قدس) به غلاف بازنخواهد گشت.»