kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

واکسن بزنید، جایزه بگیرید؛ راهکار مقامات کالیفرنیا برای تشویق مردم به تزریق واکسن

مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا برای ترغیب مردم به واکسن زدن، اعلام کردند که هر کس واکسن بزند، جایزه می‌گیرد.


داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، دیروز از مرز 170 میلیون نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 3 میلیون و 530 هزار نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این مرکز، آمریکا با 34 میلیون مبتلا و 607 هزار فوتی، بدترین وضعیت را در بین کشورها دارا می‌باشد. در این کشور واکسیناسیون نیز به کندی پیش می‌رود و بر اساس گزارش‌ها، مقامات برخی ایالات برای مجاب کردن مردم به تزریق واکسن، مجبور شده‌اند جایزه اعلام کنند. در همین راستا، مقامات ایالت کالیفرنیا وعده داده‌اند، از پنج شبنه گذشته دو میلیون نفر اولی که در کالیفرنیا واکسن بزنند، کارت هدیه ۵۰ دلاری دریافت خواهند کرد. به گزارش رويترز، مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا به افرادی که قبل از پانزدهم ژوئن(25 خرداد) واکسن بزنند، در مجموع ۱۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پول نقد و کارت هدیه می‌دهد.این تازه‌ترین مشوق ایالت‌های آمریکاست که می‌خواهد افراد بی‌حال و تنبل و کسانی را که درباره تزریق واکسن تردید دارند متقاعد به این کار کنند.
به گزارش رویترز این اقدام «گاوین نیوسام»، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، بخشی از تلاش برای تقویت برنامه واکسیناسیون همزمان با آماده شدن این ایالت برای بازگشایی کامل اقتصاد خود در پانزدهم ژوئن(25 خرداد) است. ۱۰ نفر از اهالی کالیفرنیا که قبل از این تاریخ واکسن بزنند، هر یک برنده جایزه نقدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری پس از قرعه کشی خواهند بود. ۳۰ تن دیگر هم، هر یک ۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.
ایالت‌ها و سازمان‌های خصوصی سراسر آمریکا مشوق‌هایی برای متقاعد کردن افراد به تزریق واکسن کرونا ارائه کرده‌اند.
این مشوق‌ها متفاوت است و از بلیت مسابقات بسکتبال گرفته تا کمک هزینه تحصیلی و پول نقد متغیر است.مسئولان اوهایو چهارشنبه گذشته به یک زن اهل «سیلورتون» که در قرعه‌کشی افرادی که واکسن زده‌اند، برنده شد، یک میلیون دلار جایزه دادند. یک پسر دبیرستانی در «اینگلوود» هم کمک هزینه تحصیلی کامل شامل هزینه شهریه، کتاب، و خوابگاه در یکی از دانشگاه‌های دولتی اوهایو را دریافت کرد.