kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

کارخانه لبنیات «وارنا» با اقدامات دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت

 

آیین بهره‌برداری از کارخانه شیر وارنا تحت نظارت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری میزان، آیین بهره‌برداری از کارخانه شیر وارنا تحت نظارت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران با حضور رئیس‌کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.
این کارخانه که به دلیل معوقات بانکی و بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دچار مشکل و در پی آن تعطیل شده بود، با اقدامات قضایی انجام شده، به تولید بازگشت.
مدیر اجرایی کارخانه وارنا در این آیین ضمن قدردانی از مسئولان قضایی برای جلوگیری از تعطیلی همیشگی وارنا گفت: مجموعه وارنا در سال ۸۶ بنا نهاده شد و کار به بهترین شکل ممکن پیش می‌رفت، اما با مشکل مواجه شدیم.
وی افزود: اکنون در فاز اول با دریافت روزانه ۱۵ تن شیر آغاز خواهیم کرد و سپس برای افزایش تولید اقدام خواهد شد.
دانیال توکلی، فرزند بنیانگذار کارخانه وارنا با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه در راستای احیای این واحد تولیدی گفت: اقدامات قوه قضائیه سبب شد تا جلوی بانک‌هایی که کمر به نابودی این کارخانه بسته بودند، گرفته شود.
امام جمعه شهرستان ورامین هم با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای احیای این واحد تولیدی گفت: اگر واحد‌های مختلف این مجموعه فعال شود تا هزار نفر نیروی کار می‌تواند در این مجموعه کار کنند.
حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه وارنا برند ورامین است، برای آینده این واحد تولیدی و توسعه آن ابراز امیدواری کرد.
برگزاری83 جلسه موثر در جهت احیا
و بازگشت به تولید «وارنا»
رئیس‌اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران نیز اظهارداشت: کارخانه شیر وارنا که از سال ۸۶ به بهره‌برداری رسیده بود و با وجود فعالیت ۶۰۰ کارگر در اواخر سال ۹۶ و سال ۹۷ تعطیل شده بود.
بابک ترکی افزود: اموال توقیف شده با مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شخصی واگذار شده بود که اهلیت و مدیریت کارخانه را نداشت. با پیگیری مستمر و ورود دستگاه قضایی در سال ۹۹ امتیاز این کارخانه از بانک خلع ید و انتقال مدیریت کارخانه انجام شد.
ترکی خاطر نشان کرد: کار گروهی در اداره امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تشکیل شد و طی پیشنهادی ابراز شد که کارخانه به اشخاص دیگری برای سرمایه‌گذاری واگذار نشود و تصمیم بر این شد تا توسط مالکین قبلی کارخانه احیا و بازگشت به تولید انجام شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۵ نفر کارگر مشغول به فعالیت در این کارخانه هستند و ۸۳ جلسه موثر در جهت احیا و بازگشت به تولید این واحد صنعتی لبنی برگزار شد.
«وارنا» با حکم ورشکستگی
در اختیار دادگستری استان تهران قرار گرفت
رئیس‌کل دادگستری استان تهران نیز در این آیین گفت: قطعا این واحد تولیدی با توجه به مشکلاتی که حادث شد حدود یک دهه متوقف گردید و خسارات قابل توجهی را ایجاد و تحمیل کرد که متوجه شهرستان ورامین، اشتغال و تولید شد.
محمدجواد حشمتی مهذب خاطرنشان کرد: این کارخانه با حکم ورشکستگی در اختیار دادگستری استان تهران قرار گرفت و با تلاش شبانه‌روزی موانع مسیر این واحد تولیدی رفع شد، الان در وضعیت ممتازی قرار دارد و اجازه نخواهیم داد که این کارخانه با مشکل مواجه شود.
بهره‌های بانکی به نفع تولید نیست
حشمتی افزود: سودی که بانک‌ها برای بخش تولید می‌گیرند واقعا فاجعه است و باید ضابطه جدی وضع شود تا بهره تولید به حداقل برسد.بهره‌های بانکی در کشور برای تولید اصلا به صلاح نیست. باید تولید را مورد حمایت جدی قرار دهیم. متاسفانه در بدنه‌های کارشناسی فاجعه اتفاق می‌افتد و واقعا باید تولید نجات پیدا کند و به کمک تولید رفت.