kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

روستای جمکران به محدوده شهر قم الحاق شد

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پس از سال‌های پیگیری سرانجام براساس مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری، روستای جمکران دهستان قنوات بخش مرکزی شهرستان قم، به شهر قم ملحق شد.
حسن صبوری اظهار داشت: شورایعالی شهرسازی و معماری به موجب بند سه طرح جامع شهر قم مورخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ روستای جمکران را به شهر قم الحاق نموده بود. لیکن این الحاق از سوی دیوان عدالت اداری مغایر قانون تشخیص داده ‌شد. صبوری تصریح کرد: براساس رای دیوان عدالت اداری کشور، الحاق این روستا به شهر قم علاوه‌بر تایید در شورایعالی شهرسازی و معماری، نیازمند تایید و تصویب در هیئت وزیران بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، ادامه داد: در طی سالیان گذشته تعداد زیادی از درخواست‌های تغییر طرح تفصیلی شهر در داخل محدوده روستای جمکران به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ارجاع شدکه همه این درخواست‌ها به دلیل در محدوده نبودن این روستا ترتیب اثر داده نشده است.
صبوری گفت: معاون اول رئیس‌جمهور با ابلاغ نامه‌ای، موافقت هیئت وزیران با الحاق روستای جمکران به محدوده شهر قم را اعلام کرد و از این پس روستای جمکران در محدوده شهر قم خواهد بود.
سالها بلاتکلیفی برای الحاق روستای جمکران به شهر، مشکل‌های فراوانی را برای اهالی این منطقه ‌ایجاد کرده بود.