kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

رأی اکثریت فراکسیون انقلاب اسلامی به قالیباف به عنوان کاندیدای ریاست مجلس

اعضای فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در نشست دیروز خود با اکثریت آراء محمدباقر قالیباف را به عنوان گزینه این فراکسیون برای کاندیداتوری ریاست مجلس انتخاب کردند.

 


نشست مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره انتخابات هیئت‌رئیسه برای اجلاسیه دوم مجلس دیروز عصر برگزار شد.
در این جلسه اعضای فراکسیون از بین ۲۵۰ نفر حاضر در جلسه ۲۲۶ نفر از اعضاء محمدباقر قالیباف را به عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس انتخاب کردند.
همچنین عبدالرضا مصری با ۱۴۳ رأی و علی نیکزاد با ۱۴۰ رأی به عنوان گزینه‌های فراکسیون برای نواب‌رئیس اول و دوم در انتخابات هیئت‌رئیسه اجلاسیه دوم انتخاب شدند.
علاوه بر این در این جلسه در مورد گزینه‌های فراکسیون برای دبیران هیئت‌رئیسه نیز رای‌گیری انجام شد که نتیجه رای‌گیری برای معرفی گزینه‌های فراکسیون به صحن در این‌باره به شرح زیر است:
سید محسن دهنوی 139 رای، علی کریمی فیروزجایی 119، روح‌الله متفکر آزاد 106، محمد رشیدی 98، حسینعلی حاجی ‌دلیگانی 78 و مجتبی یوسفی 76.
علاوه بر این رای گیری در مورد انتخاب کارپردازان هیئت‌رئیسه نیز انجام شد که اعضای فراکسیون محسن پیرهادی با 126 رأی، سید نظام‌الدین موسوی با 107 رأی و محمدحسین فرهنگی با 88 رأی را به عنوان گزینه‌های فراکسیون برای انتخاب کارپردازان هیئت‌رئیسه در جلسه علنی فردای مجلس برای اجلاسیه دوم انتخاب کردند.