kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
شهردار تهران:

کرونا درآمد حمل‌ونقل عمومی را ماهیانه 100 میلیارد تومان کاهش داد

کرونا درآمد حمل‌ونقل عمومی را ماهیانه 100 میلیارد تومان کاهش داد

 

شهردار تهران گفت: شرایط کرونایی در تمام دنیا باعث افزایش هزینه‌های شهرداری‌ها شده و شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، پیروز حناچی در نشست خبری دیروز خود درباره تغییر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اظهار داشت: فرنوش نوبخت در طی فعالیتش دوره سختی را مدیریت کرد و متأسفانه درآمد شرکت بهره‌برداری مترو کاهش یافته است.
حناچی افزود: حتی زمانی که دولت تصمیمی در زمینه محدودیت‌های طرح ترافیک نمی‌گذاشت، مسافران مترو نسبت به قبل از کرونا کاهش یافته بود و این مسئله برای درآمد شهر عارضه داشت و به نوعی تراز درآمدها در شرکت بهره‌برداری مترو به هم خورد. در این شرابط به هر حال مدیران خسته می‌شوند و ما به این جمع‌بندی رسیدیم ایشان در بخشی دیگر در حوزه حمل‌ونقل فعالیت داشته باشند.
اختصاص فضاهای تبلیغاتی
برای کاندیداها
وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد آماده‌‌سازی فضای شهری برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: در این زمینه مانند گذشته عمل خواهیم کرد و فضای شهری را برای تبلیغات و بیلبوردهای ریاست جمهوری آماده می‌کنیم و در مورد شورای شهر تهران نیز به همین شکل است و مطمئن باشید که این موضوع عادلانه انجام خواهد شد.
تامین اعتبار اتصال قطار شهری به پرند شده
شهردار تهران درباره توسعه خطوط مترو اظهارداشت: برنامه جامع حمل‌ونقل ریلی در شورای عالی ترافیک تصویب شده و این اقدام مانعی در برابر تصمیمات سلیقه‌ای است. همچنین اتصال خطوط قطار شهری در شهرهای اقماری در این دوره در دستور کار قرار گرفت و اکنون اتصال قطار شهری به پرند تامین اعتبار شده و به زودی مراحل اجرایی آن از ادامه بخش جنوبی مترو به این محدوده آغاز خواهد شد.
حناچی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اتصال بخش جنوبی مترو تهران به پرند بیش از 300 هزار نفر از پهنه جنوبی به شبکه حمل‌ونقل ریلی اضافه شوند. همچنین در این دوره اتصال مترو به هشتگرد فراهم شد که این کار بسیار مهمی است که شاهد خدمت‌رسانی به مردم در این بخش نیز خواهیم بود.
خسارت کرونا به درآمد حمل‌ونقل عمومی
وی با اشاره به شرایط کرونایی و افزایش هزینه‌ها در این ایام خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی در تمام دنیا باعث افزایش هزینه‌های شهرداری‌ها شده و شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، به طوری که در حوزه حمل‌ونقل ماهیانه 100 میلیارد تومان هزینه در این حوزه کاهش پیدا کرده است و نتوانسته‌ایم به این ارقام دست پیدا کنیم.
ورود اتوبوس برقی نسل جدید برای تهران
شهردار تهران با اشاره به ورود 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان ریلی پایتخت گفت: این موضوع مهمی است که ادامه دارد و همچنین نخستین اتوبوس برقی نسل جدید وارد ناوگان عمومی حمل‌ونقل پایتخت خواهد شد.
حناچی درخصوص موتورهای برقی نیز بیان داشت: استفاده از این وسایل باعث می‌شود 10 درصد از آلودگی هوا کاهش یابد که در این بخش نیز برنامه‌هایی در این دوره انجام شده است.
وی همچنین از کاهش هزار و 300 تنی جمع‌آوری روزانه زباله در تهران پس از هوشمند‌سازی کاهش پسماند خبر داد و گفت: تا پیش از این روزانه هفت هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شد که در این دوره این رقم به پنج هزار و ۷۰۰ تن در روز رسیده است.