kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

مرگ ۲۱ دونده ماراتن به دلیل تغییر ناگهانی آب و هوا (چین)



دست‌کم ۲۱ نفر از شرکت‌کنندگان در یک مسابقه دو استقامت ۱۰۰کیلومتری در شمال غربی چین به خاطر تغییر ناگهانی وضع آب و هوا، وزش باد شدید و بارش باران یخی جانشان را از دست دادند.
به گزارش بی‌بی‌سی، این مسابقه در پی مفقود شدن ۱۷۲ از دوندگان، نیمه کاره رها شد تا عملیات امداد و نجات آغاز شود. لیانگ جینگ، قهرمان ماراتن و هوانگ گوانجون، دارنده مدال طلای مسابقات پاراالمپیک در میان ورزشکارانی هستند که در اثر سرمازدگی جانشان را از دست دادند. امدادرسانان توانستند ۱۵۱ نفر از دوندگان را نجات دهند که هشت نفر از آنها به علت جراحت در بیمارستان بستری هستند. بسیاری از آسیب دیدگان در پی وخامت ناگهانی وضع آب و هوا مسیرشان را به خاطر کاهش دید گم کرده و در کوهستان مفقود شده بودند.
به گفته شرکت کنندگان در این مسابقه، پیش‌بینی هواشناسی بیانگر بارش خفیف و کوتاه مدت بود ولی سه ساعت پس از آغاز مسابقه ناگهان هوا به شدت تغییر کرد. بیشتر از ۱۲۰۰ امدادگر برای یافتن ورزشکاران گم شده به کوهستان اعزام شدند. این حادثه با واکنش تند کاربران چینی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده و بسیاری از شهرداری منطقه‌ای که برگزارکننده مسابقه بود انتقاد کردند.