kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

دولت تقصیر کمبود کالای اساسی را به گردن کامیون‌ها انداخت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه وزیر کشور با بیان این‌که ۷۵ تا ۸۰ درصد از نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از بندر امام وارد شده است، گفت: کمبود کامیون مشکل تامین کالای اساسی است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، بابک دین‌پرست با بیان این‌که کالای اساسی موجود در مجتمع بندر امام 4.4 میلیون تن است، اظهار کرد: سه و نیم میلیون تن کالای اساسی در انبارهای بندر امام(ره) موجود است که با احتساب کالای روی کشتی‌ها 4.4 میلیون تن است.
وی با یادآوری این‌که 75 تا 80 درصد کالای اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود، افزود: برای حمل کالای اساسی با کمبود کامیون روبرو هستیم که قرار است تا پایان هفته جاری این مشکل برطرف شود. دلیل کمبود کامیون، جابه‌جایی غلات به‌خصوص گندم و کلزاست. معاون وزیر کشور گفت: با وجود محدودیت‌های تامین ارز، دولت اعتبار و ارز مورد نیاز را تامین کرده و مشکلی از نظر  واردات کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.
گفتنی است، کامیونداران و رانندگان زحمتکش در سال‌های ابتدایی انقلاب بارها به فرمان امام خمینی(ره) و بدون کوچکترین چشمداشتی، کالاها را از بنادر به نقاط مختلف کشور حمل کردند که یکی از نمونه‌های آن، حماسه آذرماه 62 بود. این قشر پرتلاش، همواره در خدمت نظام و کشور بوده‌اند و هنوز، همان ایثارگران سال‌های اول انقلاب و بلکه بهتر از آن زمان هستند اما برخی مسئولان دولتی دیگر آن روحیه انقلابی و مردمی را ندارند و به همین دلیل، این قشر زحمتکش و پرتلاش اما کم توقع را مقصر کمبودها معرفی می‌کنند.