kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

خواندنی از ورزش ایران



*علیرضا دبیر در حاشیه بازدید محمد باقر نوبخت از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد نیاز مالی فدراسیون کشتی بیان کرد: نیاز واقعی ما ۱۱۴ میلیارد تومان است با این حال نوبخت دستوری داد که باید پیگیری کرد. روحیه ورزشکاران خوب شد و این از همه چیز بهتر است. اگر مردم خوشحال شوند و برای نظام اتفاق خوب بیفتد خوشحال می‌شوم. روزی روی تشک بودم و الان باید طور دیگری باعث شادی ملت شوم.
*هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهد. پیش از این، امتیاز فدراسیون کشتی بر اساس شاخص‌های توزیع بودجه ۱۰۰۰ بود و بر اساس آن باید ۴ میلیاد تومان در سال ۱۴۰۰ بودجه می‌گرفت.اکنون امتیاز آن به ۱۵۰۰ افزایش پیدا کرده و بودجه آن ۶ میلیارد تومان شد. کمیته ملی المپیک ۲ میلیارد از بودجه کشتی را در فروردین ماه پرداخت کرده و تا قبل از المپیک قرار است ۴ میلیارد دیگر واریز کند تا این فدراسیون ۱۰۰ درصد بودجه خود را دریافت کند.
*فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اعلام شد که نام زهرا اینچه درگاهی رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک در بین اسامی دیده نمی‌شود.ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک از ۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز کاری تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه داشت.پس از بررسی کارنامه مدیریتی کاندیدا‌ها مشخص شد که تنها دو نفر تایید صلاحیت مدیریتی شدند. «حبیب نوظهوری» و «حامد جولایی» دو کاندیدایی هستند که صلاحیت مدیریتی آنها از سوی وزارت ورزش تائید شده است. همچنین نام زهرا اینچه درگاهی رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک در لیست تائید شده‌ها دیده نمی‌شود.
*پس از پایان آخرین مرحله رکوردگیری دوومیدانی برای مشخص شدن نفرات اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو، ۷ دوومیدانی‌کار معلول مسافر توکیو شدند. حامد امیری، سعید افروز، امان الله پاپی، سید علی اصغر جوانمردی، صادق بیت سیاح، سیامک صالح فرج زاده و‌هاشمیه متقیان دوومیدانی کاران معلول اعزامی به توکیو هستند.
*یازدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در المپیک توکیو طی روزهای ۴ تا ۱۵ خرداد در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود. یدالله محبی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد که در رقابت‌های جهانی قزاقستان موفق به کسب سهمیه المپیک برای ایران شد، پس از اعتراض به سرمربی تیم ملی کشتی آزاد مبنی بر ناعدالتی در نحوه انتخاب ملی‌پوشان ایران در المپیک توکیو، به اردوی تیم ملی دعوت نشد.