kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
رئیس سازمان چای کشور:

۴۰ درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شد

 

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت ۴۰ درصد از مطالبات چایکاران گفت: ۱۳۴ میلیارد تومان از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حبیب جهانساز صبح دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابر آخرین آمار 53 هزار و 800 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 344 میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده
است.
رئیس سازمان چای کشور از پرداخت 40 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون 134 میلیارد تومان از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده پرداخت شده است.
جهانساز با بیان اینکه دولت سهم خود را تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال به‌طور کامل به‌حساب چایکاران واریز کرده است افزود: انتظار داریم مابقی مطالبات چایکاران نیز به‌زودی پرداخت شود.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به میزان چای استحصال‌شده از خرید تضمینی برگ سبز فعلی ابراز داشت: حدود 12 هزار و 900 تن چای خشک از مجموع بهای برگ سبز استحصال‌ شده است.
جهانساز با بیان اینکه امسال 85 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 15 درصد درجه دو است گفت: انتظار داریم با تلاش و همراهی چایکاران امسال برگ سبز کیفی‌تری برداشت شود‌.