kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
رهبر شیعیان بحرین:

قرنطینه بیماران خارجی کرونا در بحرین جان مردم را به خطر می‌اندازد

رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه‌ای به انتخاب این کشور برای محل قرنطینه مسافران خارجی واکنش نشان داد و گفت: این مسئله جان ملت بحرین را به خطر می‌اندازد.

در بیانیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم آمده است: اینکه مسافرانی که از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عبور می‌کنند و احتمال ابتلا به کرونا در آنها وجود دارد، در کشور بحرین قرنطینه شوند، یک مسئله خطرناکی است و دولت نمی‌تواند خطر این مسئله برای ملت در کشوری با این مساحت بسیار کوچک را نادیده بگیرد.
بیانیه حاکی است: مسافران گذرا بیشترشان از هند و کشورهایی است که بیشترین مبتلا به کرونا را دارا می‌باشد و ویروس آن جهش یافته‌تر و کشنده‌تر است و این مسئله وضعیت را بسیار خطرناکتر می‌کند.
رهبر نهضت اسلامی بحرین یادآور شده است: قرنطینه در هتل‌هایی که گردشگران سکونت دارند و در خانه‌هایی که افراد قرنطینه شده دستور العمل‌ها را کامل رعایت نمی‌کنند، انجام می‌گیرد.
بیانیه می‌افزاید: انتخاب بحرین به عنوان محل قرنطینه یعنی زندگی ملت ما بر اساس تصمیم رسمی به عنوان کالایی قلمداد می‌شود که سود مالی حاصل از آن به جیب ثروتمندان می‌رود یعنی اینکه ملت ما در نظر نظام‌های منطقه و ملت‌های آن بی‌ارزش و مسخره
هستند. در ادامه تصریح شده است: این اقدام به معنی قربانی کردن جان‌های بی‌گناه است و این یک حقیقت آشکاری است که اگر آزادی و عدالتی باشد، باید این اقدام محکوم و بانیان آن مجازات قانونی شوند.