kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
رنگ‌بندی جدید شهرها اعلام شد

فوت ۱۸۷ بیمار کرونایی دیگر و شناسایی 8 هزار مورد ابتلای جدید

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از شناسایی هشت هزار و پنج بیمار کووید ۱۹ دیگر در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، در این اطلاعیه این مرکز آمده است: «از 31 اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و پنج بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۲۳ هزار و ۸۸۷ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۸ هزار و ۳۸۱ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
چهار هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۸ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است همچنین در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تا کنون دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۹۳۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۵۱ هزار و ۷۲۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۵۷ دُز رسید.»
افزایش شهرهای قرمز کرونایی در کشور
گفتنی است، در آخرین رنگ‌بندی رسمی کشور که دیروز بر روی اپلیکیشن «ماسک» وزارت بهداشت قرار گرفت، ۸ شهر قرمز شدند و شهرستان‌های عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، چابهار (سیستان و بلوچستان)، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار گرفتند. در بعضی از مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به کرونای آفریقای جنوبی و هند گزارش شده‌است؛ لذا می‌بایست افزایش تعداد بستری در این شهر‌ها را بسیار جدی گرفت.