kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

قتل یک زندانی به دست پلیس آمریکا با روش فشار بر گردن

یک زندانی در آمریکا توسط افسران پلیس این کشور با حالت فشار بر روی گردن کشته شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، فیلم‌ منتشر شده از یک زندان در ایالت تنسی آمریکا نشان می‌دهد که چگونه «ویلیام جنت» ۴۸ ساله، یک سال پیش، محکم به زمین‌انداخته شده و بر بدن او فشار وارد شده است.
به گزارش سی بی‌اس، در این فیلم نشان داده می‌شود که این زندانی به افسران پلیس آمریکا در زندان منطقه مارشال در شهر «لوئیسبورگ» التماس می‌کرد و می‌گفت:«به من کمک کنید، آنها می‌خواهند مرا بکشند.»
خفگی به دلیل استفاده افسران از زور به عنوان یکی از عوامل موثر در مرگ این زندانی عنوان شده است.
همچنین در پی آزمایش‎های رسمی پزشکی از جسد جنت، مسمومیت حاد دارویی نیز توسط بازپرس پزشکی قانونی به عنوان علت مرگ ذکر شده است.
در همین حال دختر ویلیام جنت، یک دادخواست فدرال را به دلیل اعمال زور افسران زندان در موضوع مرگ پدرش، که پدر پنج فرزند بود، تنظیم کرده است.
این شکایت ۷ افسر را به عنوان متهم معرفی می‌کند.
خانواده جنت گفتند که در زندان از زور بیش از حد علیه پدرشان استفاده شده است.
دختر جنت گفت: او کمک می‌خواست و تنها چیزی که دریافت کرد، تنفر بود. بر اساس این شکایت، ویلیام جنت توسط افسران به زمین پرتاب شده و یک افسر به مدت چهاردقیقه وزن خود را بر پشت او قرار‌داده بود.
گفتنی است، سال گذشته نیز «جورج فلوید» که مردی آفریقایی‌-آمریکایی بود حین دستگیری توسط پلیس در مینیاپولیس پس از آن‌که یک افسر سفیدپوست پلیس زانویش را بیش از ۹ دقیقه بر روی گردن وی فشار داد کشته شد.