kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

المپیک توکیو تحت هر شرایطی برگزار می‌شود

نایب‌رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تأکید کرد که بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ حتی در شرایط اضطراری هم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود اینکه همچنان ابهام‌هایی درخصوص برگزاری المپیک 2020 توکیو مطرح است، اما جان کوتس، نایب‌رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و رئیس‌کمیسیون هماهنگی بازی‌های المپیک 2020 توکیو تأکید کرد که این بازی‌ها تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد. نایب‌رئیس‌IOC درباره وجود تردیدهایی در برگزاری المپیک که در یک نشست خبری آنلاین از او سؤال پرسیده شده بود، گفت: بازی‌ها تحت هر شرایطی برگزار می‌شود.
رئیس‌کمیته هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک افزود: بیش از هر زمان دیگری روشن است که برگزاری این بازی‌ها برای همه شرکت کنندگان و مردم ژاپن ایمن خواهد بود. در حال حاضر، در شرایط اضطراری مسابقات آزمایشی المپیک پنج رشته ورزشی بدون مشکل برگزار شد.
او ادامه داد: ۷۵ درصد از ساکنان دهکده ورزشکاران یا واکسینه شده‌اند یا تضمین داده‌اند که واکسن می‌زنند. امیدوارم تا زمان برگزاری این بازی‌ها این رقم به بیش از ۸۰ درصد برسد. ممکن است کمیته‌های ملی المپیک سایر پرسنل شرکت‌کننده در بازی‌ها، از جمله نمایندگان رسانه‌ها را واکسینه کنند.
جان کوتس خاطرنشان کرد: کمیته بین‌المللی المپیک همچنین برنامه‌ای ایجاد کرده است که می‌تواند پرسنل پزشکی از خارج کشور را برای کمک به این رویداد به بازی‌ها ارسال کند. این طرح با هدف کاهش ترس در ژاپن مبنی بر اینکه کادر درمان ژاپن در بازی‌ها هم به کار گرفته شوند، اجرا می‌شود.