kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
روحانی :

ما دنبال دو «بیل» می‌گشتیم که به کمر کرونا و تحریم بزنیم‌!

رئیس‌جمهور که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهور نماد کلید را برای شکستن قفل تحریم به مردم نشان داده بود ، در روزهای پایانی عمر دولت خود می‌گوید برای شکستن کمر تحریم دنبال یافتن «بیل» بوده است.


حجت‌الاسلام روحانی روز پنج شنبه (30 اردیبهشت) در آیین افتتاح طرح‌های ملی پتروشیمی در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، سرمایه‌گذاری سالانه 3 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی را نشانه تلاش و کوشش وزارت نفت، بخش خصوصی و همه مهندسان ، کارگران و دست‌اندرکاران این بخش دانست. روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه امروز در کشور درمورد ضرورت و نیاز به توسعه و رونق تولید اتفاق نظر بوجود آمده است، تاکید کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه و تولید اصل است و گفتمان اصلی در کشور رشد و توسعه است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول 42 سال گذشته از همه سیاسیون، احزاب و جناح‌ها جلوتر بوده است، اظهار داشت: رشد و توسعه بدون جذب سرمایه، اقتصاد دانش‌بنیان و اراده دولت و ارکان نظام برای تعامل سازنده با دنیا امکان‌پذیر نیست و همه بخش‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند تا کشور در مسیر رشد قرار بگیرد.
رئیس‌جمهور گفت: بنده تا چهار ماه پیش ذهنم مشغول بود که چگونه می‌خواهیم مشکل کرونا و تحریم را حل کنیم. ما دو بیل می‌خواستیم که با یک بیل به کمر کرونا بزنیم و یک بیل هم برای شکستن کمر تحریم‌ها لازم داشتیم.
روحانی گفت: حتما کمر کرونا شکسته است و با واکسنی که وارد می‌شود و همچنین واکسن داخلی که ساخته می‌شود، ان شاءالله تا پایان دولت یک اطمینان نسبی در بحث کرونا به وجود خواهد آمد. البته باید تا پایان سال یا حتی بیشتر همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. البته تا پایان دولت کمر کرونا را می‌شکنیم. همچنین کمر تحریم را تا پایان دولت می‌شکنیم و امروز هم شکسته‌ایم.
رئیس‌جمهور که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهور نماد کلید را برای شکستن قفل تحریم به مردم نشان داده بود ، در روزهای پایانی عمر دولت خود می‌گوید برای شکستن کمر تحریم دنبال یافتن «بیل» بوده است.
رئیس‌جمهور در حالی مدعی است که دولت او همه تحریم‌ها را شکسته است که آنچه تا به امروز در واقعیت وجود داشته ، بازگشت همه تحریم‌ها به علاوه صدها تحریم دیگر بوده است.
افتتاح 3 طرح ملی صنایع پتروشیمی
در استان‌های خوزستان و بوشهر
روحانی همچنین روز پنجشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی سبلان- عسلویه و پتروشیمی اکسیر حلال عسلویه را با اعتبار یک میلیارد و 304 میلیون دلار صادر کرد.
افتتاح این طرح‌ها در حوزه پتروشیمی برای 2هزار و 454 نفر‌اشتغال به همراه دارد.
رئیس‌جمهور پس از ارائه گزارش وزیر نفت درخصوص عملی شدن قول افتتاح 17 طرح پتروشیمی از ابتدای سال 99 تاکنون با آغاز بهره‌برداری رسمی 3 طرح پتروشیمی در استان‌های خوزستان و بوشهر، گفت: صنعت پتروشیمی از بخش‌های بسیار مهم برای کشور است که در دولت تدبیر و امید شاهد تحرک بسیار بزرگی در این حوزه بوده‌ایم.
دکتر روحانی با‌اشاره به حدود دو برابر شدن تولید محصولات پتروشیمی در این دولت از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن، این موفقیت را افتخاری بزرگ برای کشور، دولت تدبیر و امید و برای همه کسانی که در این صنعت فعالیت و تلاش می‌کنند دانست.