kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد

انهدام 3 باند قاچاق سلاح‌های جنگی آمریکایی

رئیس‌پلیس پایتخت گفت: با اجرای مرحله نخست طرح اقتدار 304 نفر سارق و زورگیر دستگیر و سه باند قاچاق سلاح‌های جنگی منهدم شدند.

 


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات اولین مرحله طرح کاشف در سال 1400 بیان داشت: در این مرحله از طرح 304 نفر که در قالب 60 باند فعالیت می‌کردند دستگیر شدند که این افراد به دو هزار و 979 مورد سرقت اعتراف کردند.
رحیمی با اشاره به اینکه این سارقان در زمینه سرقت‌های به عنف، سرقت منزل و اماکن و مغازه و سرقت خودرو و موتورسیکلت و همچنین جعل و کلاهبرداری فعالیت می‌کردند، افزود: در یک ماه گذشته پلیس آگاهی تهران بزرگ به منظور مقابله جدی و همه‌جانبه با جرایم مهمه که نقش مهمی در امنیت تهران داشته اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی معمول و در این مدت تعداد چهار باند سرقت مسلحانه و خشن شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند سارقان گوشی‌قاپی، ادامه داد: اعضای این باند چهار نفره با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت انواع گوشی تلفن همراه می‌کردند.
رئیس‌پلیس تهران با اشاره به شناسایی باند سارقان خودروهای ال 90 گفت: سردسته این گروه با تشکیل باندی از سارقان سابقه دار، پس از آزادی از زندان در سطح شهرری اقدام به سرقت خودروهای ال 90 و اوراق آنها می‌کردند که در بررسی‌های صورت گرفته تا کنون به 20 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
رحیمی با اشاره به دستگیری باند سارقان گوشی، افزود: این باند 7 نفره از اتباع یکی از کشور‌های بیگانه به وسیله موتورسیکلت اقدام به سرقت گوشی کرده و گوشی‌ها را به خارج کشور انتقال می‌دادند.
وی با اشاره به شناسایی باند 6 نفره سارقان لوازم داخل خودرو، بیان داشت: این سارقان هر شب از بالغ بر ده دستگاه خودروی پارک شده سرقت می‌کردند.
فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به دستگیری باند کلاهبرداری، اظهارداشت: سرکرده این باند که از سابقه داران معروف و بنام جعل و کلاهبرداری و دارای بیش از 15 سال حبس غیابی بوده، سوژه‌های خود را از مناطق مرفه نشین تهران مانند نیاوران انتخاب می‌کرد.
کشف سلاح‌های جنگی
همچنین به گزارش ایسنا، سردار رحیمی گفت: یکی از این مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این طرح انهدام سه باند وارد‌کننده سلاح از غرب کشور به پایتخت بود که با انهدام هر سه باند و دستگیری اعضای آن بالغ بر ١١۵ قبضه سلاح جنگی و سه هزار و 700 فشنگ کشف شد.
وی ادامه داد: در بررسی‌هایی که داشتیم برای اولین بار بود دیدیم که ٨٠ درصد از این سلاح‌ها ساخت آمریکا است. با انهدام و کشف این سلاح‌ها کار بزرگی انجام شد. یکی از این باندها برای سومین بار در این کار دخالت داشت که آن نیز دستگیر شد.
گفتنی است، سردار رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی هم از نمایشگاه دستاوردهای طرح اقتدار پلیس پایتخت بازدید کرد.