kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
اسفندیار قره‌باغی در همایش «عصر شعر غزه در خون»:

در سن 72 سالگی آماده مبارزه با اسرائیل هستم(اخبار ادبی و هنری)

دومین همایش شعر فلسطین کربلای امروز با عنوان «عصر شعر غزه در خون» با رونمایی از سرود «مرگ بر اسرائیل» سه‌شنبه شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان در تالار ایوان شمس برگزار شد.


در این مراسم اسفندیار قره‌باغی، شاعر، خواننده و آهنگساز گفت: سال گذشته با حدود ۱۰۵ نفر از دوستان عازم لبنان و میهمان سیدحسن نصرالله بودیم. در همان جا سرودی که با عنوان «مرگ بر اسرائیل» ساخته بودم را با دوستان همخوانی کردیم. وی عنوان کرد: بنده در سن ۷۲ سالگی این آمادگی را دارم که اگر ضرورت ایجاد کند، مسلسل در دست گرفته و در مقابل اسرائیل بایستم.
علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز با اشاره به این مطلب که تاکنون بیش از ۴۰ قطعه شعر برای غزه و فلسطین سروده‌ام، افزود: اگر امروزه شاهد مقاومت مردم فلسطین و غزه هستیم، از امام خمینی (ره) و حزب‌الله لبنان است که مقاومت را به آنها یاد داده است. این افتخار است که ما مقاومت را به مردم فلسطین و غزه نشان دادیم که اگر این راه و رسم ادامه یابد قطعاً تا چند سال آینده فلسطین آزاد خواهد شد.
علی‌محمد مؤدب، عباس براتی‌پور، احمد علوی، قاسم صرافان هم اشعار خود درباره غزه را خواندند. در این مراسم همچنین از پرویز شیخ طادی به خاطر ساخت فیلم ضدصهیونیستی «شکارچی شنبه» تجلیل شد. شیخ طادی هم در سخنانی با انتقاد از انفعال جهان اسلام در مواجهه با وقایع غزه گفت: اگر در حوزه سیاست خارجی، فرهنگی و اقتصادی همچون حوزه‌های دفاعی با پیشگیری و دقت در هدف‌گیری پیش رفته و طبق توصیه‌های رهبری اقدام می‌کردیم اکنون تحریم‌‌ها و فشار‌ها هیچ تأثیری بر وضعیت کشور نداشت و ما همچون بازوی دفاعی اکنون دارای یک بازوی قوی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بودیم.
در ادامه این مراسم جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون، هم بیان کرد: هنرمندان با هشدار فرهنگی نسبت به آینده باید جامعه جهانی را متوجه کژی‌‌ها کنند به همین منظور وظیفه داریم برای آینده و امروزمان کاری انجام دهیم.
سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مقاله‌ای را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: غزه قهرمان با همراهی ملت مسلمان و مردم بیدار جهان در کنار ایران و علی زمان کاری کردند کارستان! و این طیبه نصرت و یاری خداوند است که قدرتی فوق قدرتش متصور نیست و بشارتی است بر شکاف گنبد آهنین و خروج غاصبان از برج و بارویی که برای خود ساخته‌اند و زود است که به سرنوشت ذلت‌بار گذشتگان خود مبتلا شوند و همچون یهود عنود که از مدینهًْ‌النبی اخراج شدند سرزمین قدس را به اجبار ترک کنند.
حجت‌الاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هم گفت: ناامنی منطقه خاورمیانه و جهان اسلام به نفع اروپایی‌‌ها و آمریکایی‌‌ها است. آنها معتقدند باید جنگ را نهادینه کنند به همین منظور یک رژیم جعلی راه ‌انداختند که بحران و ناامنی را مدیریت کنند. راز بقای آنها ناامنی در خاورمیانه است زیرا می‌دانند که قدرت، منابع، مدیریت، عقل و ثروت در اینجا نهفته است.