kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
ادامه فراز و فرود آمار قربانیان کرونا

۳۰۳ بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از فوت ۳۰۳ بیمار کووید۱۹ در کشور و شناسایی 11 هزار و 291 بیمار جدید خبر داد.




به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است: «از 25 تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۶۶ نفر رسید. متاسفانه در طول این بازه زمانی، ۳۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. پنج هزار و ۳۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۸ میلیون و ۱۸ هزار و ۸۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.در حال حاضر سه شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تا کنون یک میلیون و ۸۹۹ هزار و ۲۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۷۰ هزار و ۷۳۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۵۳ دُز رسید.»گفتنی است، این آمار اعلام شده درخصوص تعداد فوتی‌ها و مبتلایان روزانه نسبت به روز قبل از آن حکایت از افزایش فوتی‌ها از 202 مورد به 303 مورد و افزایش موارد شناسایی بیماران جدید از هفت هزار و723 نفر به ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر دارد که نشان دهنده ادامه نوسان و فراز و فرود آمار در روزهای اخیر و لزوم رعایت حداکثری پروتکل‌ها می‌باشد.