kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
وزارت نیرو:

استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تأکید کرد: استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.



به گزارش وزارت نیرو، حسین صبوری با تاکید بر اینکه سال جاری با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها، علاوه‌بر کاهش توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، گرمای زودرس هوا را نیز به دنبال داشته و این مهم باعث شده مدیریت مصرف انرژی در فصل بهار و تابستان ۱۴۰۰ اهمیتی دوچندان پیدا کند، گفت: شیوع بیماری کرونا و روند فرسایشی یک سال گذشته ناشی از این بیماری نیز منجر به افزایش اهمیت مقوله تأمین انرژی پایتخت شده است.
وی همچنین توجه به این نکته را ضروری دانست که تهران با دارا بودن بیش از ۴.۵ میلیون مشترک، سهم قابل توجهی در بار مصرفی شبکه توزیع برق کشور دارد و عملکرد هموطنان و مشترکان تهرانی در حوزه مصرف انرژی می‌تواند بر کل کشور تأثیرگذار باشد. به گفته این مقام مسئول، دستورالعمل‌های وزارت نیرو به تمامی ادارات تهران ابلاغ شده و تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته در ساعات اداری حداقل به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند که در این زمینه عملکرد تمامی ادارات با توجه به نصب کنتورهای هوشمند در سال‌های گذشته به صورت لحظه‌ای از مرکز پایش این شرکت، رصد شده و ۲۵۰ تیم ارزیاب نیز به صورت میدانی عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی می‌کنند و برق اداراتی که در این زمینه همکاری نکنند قطع می‌شود. همچنین استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
۸۷ درصد مصرف برق ماینرها
غیرمجاز است
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به اینکه چه میزان از مصرف برق کشور مربوط به واحدهای استخراج‌کننده رمزارز (مجاز و غیرمجاز) است، گفت: طبق تخمین منابع علمی خارج از ایران، کل مصرف برق استخراج رمزارزها در جهان حدود ۱۵ هزار مگاوات است که از این میزان گفته می‌شود بین هشت تا ۱۰ درصد مصرف برق مربوط به ایران است که بر این اساس مصرف برق واحدهای استخراج رمزارز (مجاز و غیرمجاز) در ایران، حدود هزار و 500 مگاوات است که از این میزان حدود ۲۰۰ مگاوات به طور مجاز در حال فعالیت هستند و بقیه به صورت غیر مجاز. براین اساس فقط ۱۳ درصد از مصرف برق ماینرها در کشور مجاز و ۸۷ درصد غیرمجاز است.
این مقام مسئول یادآور شد: آنچه موجب نگرانی زیاد صنعت برق به ویژه در پیک مصرف برق تابستان شده است، شیوع استفاده خانگی از استخراج‌کننده‌های رمزارز می‌باشد. هر ماینر به میزان یک کولر گازی برق مصرف می‌کند. همین روند غلط استفاده از برق خانگی می‌تواند موجب به آسیب ترانس برق همسایه‌ها و حتی یک محله شود.