kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



انتفاضه یعنی...
 سادات موسوی با انتشار این تصویر نوشت: «منازل جنوب شهر،گاهی باران زیاد میآد، آب وارد خانه‌ها میشه، آب را سطل سطل در کوچه می‌ریزن. اگر آب زیرزمینی بالا بیاد، آب را سطل سطل که سهل است، بشکه بشکه هم بیرون بریزن تمام نمیشه، دوباره مثل چاه آب بالا میاد. عرب به این جوشیدن«انتفاضه» میگه یعنی خودجوش. جریان فلسطین شورش نیست، انتفاضه‌اس.»
ممکنه 5 سال دیگه نابود بشه نه 25 سال
 اسماعیل معنوی: «اینکه آقا گفتند اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید اصلا به معنای این نیست که قراره تا ۲۵سال اسرائیل رو تحمل کنیم، کسی که ۵سال دیگه هم نابود بشه طبیعتا ۲۵سال دیگه رو نمی‌بینه، پس هرچه ما بیشتر تلاش کنیم این غده سرطانی زودتر از بین میره.»
مسئله فلسطین مسیحی و مسلمان نمی‌شناسد
 کارن آوانسیان با انتشار این تصویر نوشت: «ریچل کوری رو بشناسید تا بدونید مسئله‌ فلسطین، مسیحی و مسلمان نمی‌شناسه. تابستان۲۰۰۳ریچل و هزار دانشجو از آمریکا و انگلیس رفتن غزه تا با تشکیل سپر انسانی از تخریب خونه‌های فلسطینیا توسط اسرائیل جلوگیری کنن. بولدوزر۶۰ تنی صهیونیستی در کمال بی‌رحمی جلوی چشم همه از روی ریچل عبور کرد.»
اهمیت روز قدس
 امیرحسین: «عجیب اینه که فکر کنیم تا زورگویی و قلدری تو دنیا از بین نره، مشکلات کشور ما حل میشن و بلکه در کل دنیا صلح برقرار میشه. فارغ از نگاه دینی و وظیفه انسانی، روز قدس کاملا در راستای منافع ملی و امنیت خود ماست.»
2 دروغ بزرگ
 حسن عابدینی: «سرزمین بدون ملت برای ملت بدون سرزمین و فلسطینیان خودشان خانه و زمین‌هایشان را به صهیونیست‌ها فروختند، دو دروغ بزرگی است که امپراتوری رسانه‌ای غرب می‌کوشد برای افکار عمومی باورپذیر کند. فلسطین همیشه سکنه داشته و اشغالگران هم پیشتر در کشورهایشان سکونت داشته‌اند.»
آمریکا آماده برای شکست مذاکرات
 حمیدرضا: «در حالی که روحانی و واعظی و تیم دولت تصویر مثبت از ‎مذاکرات وین می‌دهند، آمریکا از آمادگی برای شکست مذاکرات می‌گوید. طرف مقابل متوجه عجله دولت روحانی شده و صریحا از امکان توافق قبل از انتخابات ایران مشروط به عدم امتیازخواهی و تصمیم سیاسی تهران می‌گوید!»
فکر کنید!
 مهدی مهرپور: «چینی‌ها در سال 2012 یعنی در سال اوج تحریم‌های ضدایرانی، چیزی در حدود 1 میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد ایران کردند. فکر کنید اگر روحانی و یارانش، بعد برجام، چینی‌ها را از پروژه‌های ايرانی اخراج نمی‌کردند، امروز سرمایه‌گذاری خارجی 1 میلیارد دلاری 2012 چند برابر می‌شد؟»
منظور از اتحاد
 محمد امین سلیمی: «روحانی: «تحریم شکسته شده و اگر همه باهم متحد باشیم تحریم برداشته می‌شود». منظورشان از متحد اینست که منتقدین لال شوند، رسانه‌ها علیه ما نگویند، مجلس و شورای عالی و مجمع تشخیص دردسر درست نکند، صداوسیما همراه شود و همه ساکت باشند فوقش اگر رفتیم و نشد می‌گوییم تصمیم نظام بود و خلاص.»