kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ابوموسی اشعری به قول عمروعاص اعتماد کرد؛ اینجا هم عده‌ای به قول جان کری!

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ابوموسی اشعری به معاویه و قول عمرو عاص بیشتر اعتماد داشت تا به علی(ع)، امروز هم زشت است که گروهی به قول جان کری، بیشتر اعتماد می‌کنند تا هشدارهای رهبری. این اعتماد شد و نتیجه‌اش را هم دیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه جهان‌آرا اظهار داشت: در یک جا حضرت علی(ع) نتوانست پیامبر(ص) را به پیروزی برساند، یعنی جنگ احد، چرا که دنیاطلبان به خاطر تعلقات مادی به حضرت محمد(ص) پشت کردند. پیام اصلی جنگ احد این است که اگر فرمانده پیامبر(ص) و مرد میدان علی باشد، ولی مردم همراهی نکنند شکست خواهیم خورد.
وی خاطرنشان کرد: در جنگ صفین هم علی(ع) فرمانده و مالک اشتر مرد میدان بودند ولی به خاطر وجود گروهی ساده‌لوح که مرد دیپلماسی هم نبودند، فریب معاویه را خوردند و شکست را برای لشکر حق رقم زدند.
عنصر دیپلماسی و مرد میدان باید در کنار هم، گوش به فرمان ولی خدا
باشند.
امروز کسی که خدا ما را با او امتحان می‌کند، رهبر معظم انقلاب هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز کسی که خدا ما را با او امتحان می‌کند، رهبر معظم انقلاب هستند، بیان داشت: خداوند به این وسیله ما را آزمایش و غربالگری می‌کند، اگر ایمان و باور داشته باشیم، در کنار اولیای خدا آرامش و سعادت خواهیم داشت.
اگر نیروی قدس نبود قدرت چانه‌زنی سیاسی هم نداشتیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه اگر جملاتی که در فایل صوتی اخیر بیان شده از من صادر شده بود، از شرم آب می‌شدم، تصریح کرد: اگر نیروی قدس نبود، قدرت چانه‌زنی سیاسی هم نداشتیم. وی تأکید کرد: کشورهای منطقه در زمان‌هایی دست نیاز به سوی ایران دراز می‌کردند ولی برخی دوستان گمان می‌کردند اگر به سمت آنها بروند، آمریکا ناراحت می‌شود و مذاکرات به جایی نمی‌رسد در حالی که اگر این کار را می‌کردیم، آمریکا می‌فهمید دست ما خالی نیست و مذاکرات هم بهتر جواب می‌داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ابوموسی اشعری به معاویه و قول عمرو عاص بیشتر اعتماد داشت تا به علی(ع)، امروز هم زشت است که گروهی به قول جان کری، بیشتر اعتماد می‌کنند تا هشدارهای رهبری. این اعتماد شد و نتیجه‌اش را هم دیدیم.
باید کسی را انتخاب کنیم که نظریه ولایت‌فقیه را با جان و دل پذیرفته باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه شرک ویروس اصلی برای معنویت آدمی است و هر روز جهش می‌یابد، گفت: امروز مهم‌ترین بت، استکبار جهانی است و کسی که جلوی استکبار سر خم کرد، مشرک است. اگر می‌خواهیم رئیس‌جمهور مناسب انتخاب کنیم، باید کسی باشد که نظریه ولایت‌فقیه را با جان و دل پذیرفته باشد.