kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

رکورد ابتلا به کرونا در جهان شکست؛ 890 هزار نفر در یک روز مبتلا شدند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که طی فقط روز جمعه‌ای که گذشت، بیش از 890 هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیشترین میزان ابتلای روزانه از زمان آغاز شیوع همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.

   
   سرویس خارجی-

شیوع جهانی ویروس کرونا دوباره شتاب گرفته است. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز» تا عصر دیروز بیش از 146 میلیون و 316 هزار نفر به این ویروس مبتلا و بیش از 3 میلیون و 101 هزار نفر نیز متاسفانه فوت شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها شمار کل مبتلایان به «کووید۱۹-» در آمریکا علیرغم واکسیناسیون گسترده و طرح‌های دولت جدید این کشور برای مهار این همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است. برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمترز» نشان می‌دهد از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۶۷ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی روز جمعه نیز۸۹۶ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
اما در «هند» وضعیت بسیار وخیم‌تر است و این کشور همچنان در حال ثبت رکوردهای جدیدی است و برای دومین روز پیاپی بیشترین ابتلای روزانه جهانی را دارد. سازمان بهداشت جهانی نیز با هشدار نسبت به افزایش تعداد مبتلایان جهانی به ویروس کرونا اعلام کرده طی روز جمعه بیش از 890 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیشترین میزان ابتلای روزانه از زمان آغاز شیوع همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.
نظام بهداشتی هند فروپاشید
شبکه «بی بی‌سی» اما از فروپاشی نظام بهداشت و درمان هند به علت افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش با شروع موج دوم کرونا در این کشور فقیر و پر جمعیت و افزایش شدید شمار مبتلایان به این بیماری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور با فشار بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند. اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هند مملو از بیمارانی است که برای دریافت خدمات درمانی باید ساعت‌ها منتظر بمانند. بیمارستان‌های هند با کمبود بسیار شدید اکسیژن مواجه هستند و این مشکلات باعث شده که سیستم بهداشتی این کشور از هم پاشیده شود. این گزارش می‌افزاید: مسئولان بیمارستان برای رفع کمبود تخت از ویلچر‌ها و صندلی‌های بیمارستان استفاده می‌کنند. اما مهم‌ترین عامل در روند درمان بیماران کرونایی اکسیژن است. ولی اکثر بیمارستان‌ها با کمبود شدید اکسیژن مواجه هستند. در این بیمارستان تنها یک دستگاه اکسیژن برای مدتی موقت آزاد می‌شود. پرستاران و کارکنان بیمارستان می‌دانند که اکسیژن تا چه حد برای کمک به این بیماران ضروری است.
درخواست از ارتش
«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان نیز در راستای مقابله با شیوع کرونا در این کشور از نیروهای ارتش برای همکاری و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی درخواست کمک کرد. عمران خان
پس از جلسه کمیته هماهنگی ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: موج سوم این ویروس کل جهان را در برگرفته اوضاع در برخی کشورها بسیار بد است.وی افزود: مردم در پاکستان اقدامات احتیاطی را انجام نمی‌دهند و ما می‌ترسیم طی چند روز آینده وضعیت پاکستان مانند هند شود.وی افزود: در حال حاضر تنها عاملی که این ویروس را از بین می‌برد رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و این بار ما نه تنها از پلیس و نیروهای امنیتی بلکه از ارتش نیز خواسته ایم
که به خیابان‌ها بیایند و مردم را وادار به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کنند.