kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط ‌زیست خبر داد

توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در بین محیط‌بانان

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور برای محیط‌بانان خبر داد.




به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جمشید محبت‌خانی دیروز دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهدای محیط‌بان زنجانی (مهدی مجلل و میکائیل هاشمی) از توزیع ۱۵۰۰ عدد جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور برای محیط‌بانان خبر داد و گفت: این به این معنی است که محیط‌بانان به هنگام گشت‌زنی در مناطق حفاظت شده، حتماً باید این جلیقه‌ها را به تن داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه امسال همه موتورسیکلت‌های محیط‌بانان کشور به دستگاه GPS مجهز خواهد شد، افزود: رویکرد سازمان این است که محیط‌بانان مجهز به تجهیزات مدرن شوند که در همین راستا مقرر شده است بی‌سیم محیط‌بانان در ۷ استان این امکان را داشته باشد که به دستگاه GPS مجهز شود.
محبت‌خانی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط ‌زیست قرار است دوره‌های آموزشی را نیز برای محیط‌بانان در نظر بگیرد؛ چرا که معتقدیم در شرایط کنونی محیط‌بانان باید نسبت به ارتقای مهارت خود گام بردارند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط ‌زیست ادامه داد: با وجود اینکه کمبود نیروی انسانی در مناطق حفاظت شده، یکی از دغدغه‌ها بوده اما تلاش شده تا با همین مقدار نیرو نیز به خوبی از این مناطق در برابر افراد سودجو محافظت شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران تا پایان ماه مبارک رمضان پرونده احراز شهادت همه محیط‌بانان بسته خواهد شد.
محبت‌خانی افزود: یکی دیگر از مشکلات محیط‌بانان نبود بیمه بود که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و همه محیط‌بانان تحت پوشش بیمه هستند‌.
وی با یادآوری اینکه پرونده دو محیط‌بان شهید زنجانی در حال پیگیری است، بیان کرد: با تاکید ریاست قوه قضائیه تلاش داریم تا جزئیات این پرونده هر چه سریع‌تر در اختیار عموم قرار گیرد.