kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در پی استقبال گسترده مردم

«لشکر زینبی» بازپخش می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

مستند «لشکر زینبی» با روایتی متفاوت از دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده شهدا، پنجشنبه 26 فروردین روی آنتن تلویزیون رفت.
مستند «لشکر زینبی» به همت مؤسسه پژوهشی-  فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای) و به کارگردانی محسن اردستانی تهیه و تولید شده است و در واقع اولین قسمت از مجموعه «این ستاره‌ها» محسوب می‌شود که قصد دارد به مرور گوشه‌ای از جلسات و ارتباط همیشگی رهبر معظم انقلاب با خانواده معزز شهدا اختصاص پیدا کند.
محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در فضای مجازی نوشت: «مردم در تماس‌های متعدد با ۱۶۲ رسانه ‌ملی از مستند ‎لشکر زینبی تشکر ویژه کردند، واقعاً باید از سازندگان این مستند تأثیرگذار تشکر کرد هم رابطه نزدیک رهبری معظم انقلاب با خانواده‌های شهدای مدافع حرم را به زیبایی به تصویر کشید هم عظمت معنوی این شهدا و خانواده‌های عزیز آنها را.»
ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همزمان با پخش مستند «لشکر زینبی» از شبکه اول سیما، محتوای این مستند در شبکه‌های مجازی متعلق به پایگاه دفتر اطلاع‌رسانی حفظ و نشر حضرت آقا هم منتشر شد و تکرار آن هم در روز‌های آینده از شبکه پنج سیما و شبکه مستند و سایر شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود.
محسن اردستانی، کارگردانی این مستند در بخشی از یک مصاحبه با مهر گفت: این مستند مشخصاً روایت دیدارهای سال ۹۲ تا ۹۸ رهبرانقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم در حسینیه شماره ۲ بیت رهبری است. ایشان دیدارهای دیگری هم در این قالب داشته‌اند اما ما متمرکز بر روی دیدارهای صورت گرفته در همین حسینیه بودیم.
وی افزود: فضای حاکم بر دیدار خانواده شهدا با فضای دیدارهای دیگر مثل هنرمندان که شما به آن‌ اشاره کردید، بسیار متفاوت است. خانواده شهدا بیشتر از جنس حماسه هستند. طرف فرزندش شهید شده اما آمده بگوید اگر دو فرزند دیگر هم داشتم تقدیم می‌کردم. ارتباط قلبی و عاطفی با رهبری در این دیدارها بسیار مشهود و پررنگ است. گله‌ای هم اگر مطرح می‌شود از همین جنس است.
کارگردان «لشکر زینبی» تصریح کرد: همین روایت مستند، پر از سوژه‌ها و قصه‌هایی است که مستقلاً هم می‌توان به آنها پرداخت. خود من خیلی از همین افراد و خانواده‌های شهدا را از نزدیک می‌شناسم. ویدئوهای دیدارهای رهبر با این خانواده‌ها حکم یک گنجینه را دارد که امید داریم بخش‌هایی از آن را بتوانیم در قالب این مجموعه مستند با مخاطبان عام به ‌اشتراک بگذاریم.
اردستانی ادامه داد: مجموعه «این ستاره‌ها» طرح تولیدِ حداقل دو قسمت دیگر آماده است و قسمت‌های بعدی آن به‌ مرور تولید خواهد شد.
وی همچنین درباره مستند قبلی‌اش یعنی «ملازمان حرم» گفت: این مجموعه در یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشور ‌ترکیه پخش شد، بازخوردهای عجیبی از آن گرفتم. در کشوری که نه تنها مدافع حرم ندارد، بلکه دولتش با این جریان مخالفت‌هایی داشته است. از این منظر می‌توانم بگویم این جنس مستندسازی از اساس می‌تواند برای مخاطب عام در نظر گرفته شود. فضای لبخند و ‌اشک و حماسه در این آثار غالب است و به همین دلیل مخاطب عام می‌تواند به‌ راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

علاقمندان می توانند این مستند را در زیر مشاهده کنند.