kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

خراسان شمالی ۲۰ هزار مسکن کم دارد



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: این استان ۲۰ هزار واحد مسکونی کم دارد که اقداماتی برای خانه‌دار شدن خانوارها با همکاری شهرداری‌ها در حال انجام است.
غلامرضا هوایی از جمله اقدامات در حال انجام را بجز طرح اقدام ملی مسکن، طرح مسکن اترک عنوان کرد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح بازار مسکن در استان‌اشباع خواهد شد. وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این طرح زمین‌هایی در سطح استان شناسایی شده است گفت: شهرداری‌ها آمادگی دارند تا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند. وی گفت: حدود ۵۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای این استان مستاجر هستند، البته بخشی از اجاره نشینی، مربوط به خانواده‌های غیربومی است که نیاز به مسکن برای این قشر موقتی است.
هوایی افزود: هم اینک عملیات ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهر و روستای استان در دست اقدام است. وی با بیان اینکه چهار خطه شدن محور بجنورد - جنگل گلستان هم اینک به مطالبه مردم تبدیل شده است افزود: ۲۰ کیلومتر از این محور باقی مانده است که متاسفانه حادثه‌های جانی زیادی در این محور رخ می‌دهد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: استان در حوزه حمل‌ونقل عقب‌ماندگی زیادی دارد.