kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
از اول تا 26 اسفند

حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری ۱۸۹۴ مصدوم و 10 فوتی برجای گذاشت



 سخنگوی سازمان اورژانس کشور گزارش نهایی آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از اول اسفند تا شامگاه 26 اسفند را اعلام کرد.
مجتبی خالدی با اعلام گزارش نهایی حوادث مرتبط به چهارشنبه سوری از ابتدا تا 26 اسفند گفت: در حوادث امسال مرتبط با چهارشنبه آخر سال یکهزار و ۸۹۴ نفر دچار آسیب شدند که در سال گذشته این عدد هزار و ۴۶۸ نفر بود.
خالدی ادامه داد: امسال ۵۲۷ نفر دچار آسیب چشم شدند که سال گذشته ۵۱۲ نفر بود، ۱۳۱ نفر دچار قطع عضو شدند که سال گذشته ۱۹۳ نفر بود، ۵۴۶ نفر دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند که سال گذشته ۳۱۸ نفر بود و متاسفانه 10 نفر فوت کردند که سال گذشته این عدد چهار نفر بود.(چهار نفر از فوتی‌های امسال مربوط به شامگاه سه شنبه بودند).
وی افزود: ۱۸ درصد از مصدومان امسال خانم و ۸۲ درصد آقا بودند که ۴۶ درصد رنج سنی ۶ تا ۱۸ سال را داشتند، ۷۰ درصد متاسفانه استفاده‌کننده مواد محترقه بودند و ۳۰ درصد کسانی بودند که یا عابرین پیاده بودند و یا افرادی بودند که در حال بازگشت به منزل و یا نیروهای امدادی بودند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: تهران بیشترین آمار مصدومان و حادثه دیدگان مرتبط با چهارشنبه آخر سال را با ۵۵۳ نفر، تبریز با ۱۸۵ نفر و کرمانشاه با ۱۴۰ نفر داشتند.
خالدی با قدردانی از خبرنگاران به خاطر پوشش لحظه به لحظه حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: این پوشش رسانه‌ای کمک کرد که بسیاری از خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به فرزندان خود داشته باشند، قبل از این اطلاع‌رسانی ما تا روز چهارشنبه سوری شاید افراد آسیب دیده ۶ تا ۱۸ سال زیاد بودند ولی با اطلاع‌رسانی که صورت گرفت این آمار در روز چهار شنبه سوری کاهش پیدا کرد، همکاران اورژانس و همکاران درمان هم خیلی زحمت کشیدند، همچنین متخصصینی که در مراکز درمانی تخصصی مثل سوختگی، چشم پزشکی و مراکز درمانی که کارهای ترمیمی را انجام می‌دادند خیلی تلاش کردند که آسیب‌های وارده کم‌تر بشود و امیدوارم که درمان برای این افرادی که به بیمارستان مراجعه کردند مؤثر واقع بشود و توصیه من به کسانی که احیاناً دچار آسیب شدند ولی به مراکز درمانی مراجعه نکردند این است که ظرف امروز و فردا به مراکز درمانی تخصصی مراجعه بکنند و پزشک حتما این افراد را ویزیت و معاینه کند و با تایید پزشک ادامه درمان شان را انجام بدهند.
دستگیری ۶۸ هنجارشکن در چهارشنبه آخر سال
خبر دیگر اینکه رئیس‌پلیس تهران درخصوص جمعبندی اخبار حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: دراین روز تعداد 7 هزار و 800 مورد تماس تلفنی با سامانه 110 پلیس پایتخت انجام شد که این موضوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.
سردار رحیمی افزود: در روز سه شنبه 68 نفر به دلیل ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی دستگیر شدند.
وی ادامه داد: یک میلیون و 268 هزار عدد مواد محترقه و چهار هزار و 852 کیلو گرم اکلیل و سرنج در12 ماهه سال جاری کشف شد که عمده کشفیات در اجرای طرح جمع‌آوری و برخورد با فروشندگان مواد محترقه در یک ماه اخیر بوده است.