فدراسیون جودو از توافق با فدراسیون جهانی استقبال میکند
نماینده حقوقی فدراسیون جودو گفت: ما از توافق با فدراسیون جهانی جودو استقبال میکنیم.
امیرساعد وکیل درخصوص پرونده جودو و جریمه 5 هزار فرانک ایران، اظهار داشت: این موضوع مربوط به هزینههای دفتری است و مربوط به درخواست اولیه ایران که رد شده بود. ما نباید ایران را در این پرونده بازنده بدانیم. موسسه حقوقی که کار را انجام میداد در رتبه سوم جهانی در دعاوی ورزشی جای دارد. این موفقیت برای برخی از دوستان باورپذیر نبوده است.فراموش نکنیم در مقررات CAS برای تعیین هزینههای دفتری به وضعیت مالی طرفین هم نگاه میشود. ما در این پرونده شاکی بودیم، بنابراین این مبلغ به کسی که شکایتکننده بود در نظر گرفته میشود. وکیل درباره اینکه به نظر میرسد شما باید از اول بر سر توافق کار را پیش میبردید فکر میکنیم با رای جدید این توافق با فدراسیون جهانی حاصل شود، یادآور شد: ما در تمام طول مسیر دعوا تمام راهکارها و ظرفیتها را برای رسیدن به تفاهم و توافق دنبال میکردیم. من با قطعیت میگویم فدراسیون جهانی و فدراسیون ایران قرار نیست مقابل هم باشند. با رایی که صادر شده قرار نیست فدراسیون جهانی هم این اختلافات را ادامه دهد. فضا به شکل مناسب فراهم شده و امیدوارم در روزهای آینده اخبار خوبی به مردم بدهیم. وی درباره اینکه آیا اجازه شرکت به ورزشکاران در مسابقات داده میشود، گفت: صریحا در رای CAS آمده است که رای جهانی باطل شده اما تفسیر فدراسیون جهانی مهم است و ما باید منتظر واکنش فدراسیون جهانی باشیم. حالا باید رسیدگی مجدد صورت بگیرد. فعلا رفع تعلیق انجام میشود تا روند جدید رسیدگی به پرونده در کمیته انضباطی از چند روز آینده آغاز شود. ما از توافق استقبال میکنیم. همه فدراسیونهای ملی عضو فدراسیون جهانی هستند و اگر اختلاف نظری وجود دارد باید بررسی شود.