ربیعی در نشست خبری:
کانون گزارشات غیرواقعی علیه برنامه هستهای ایران رژیم صهیونیستی است
سخنگوی دولت با اشاره به مسئله پروندهسازی هستهای علیه ایران گفت: ما همواره با اظهارنظرهای غیرفنی و غیرکارشناسی همراه بودیم، این نوع اظهارات هم بیشتر از ناحیه افراد سیاسی ابراز میشود. کانون این گزارشات رژیم صهیونیستی است.
علی ربیعی سخنگوی دولت صبح سهشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در قبال اعتراض اروپا نسبت به کاهش تعهدات هستهای گفت: ما همواره با اظهارنظرهای غیرفنی و غیرکارشناسی همراه بودیم، این نوع اظهارات هم بیشتر از ناحیه افراد سیاسی ابراز میشود. کانون این گزارشات رژیم صهیونیستی است.
ربیعی افزود: اگر به عقبه همه این گزارشات بروید، خواهید دید که ریشه آن جریانی است که از اثبات صلحآمیز بودن برنامه هستهای ایران، واهمه دارد. برخی خبرها از دولت غاصب صهیونیستی بیرون میآید و سعی میکنند یکسری اخبار را به دنیا القا کنند.
وی در رابطه با میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ و موضع گیری دولت در این راستا، تصریح کرد: اولا جلسات کمیته مزد شورای عالی کار منظم تشکیل شده است. خوشبختانه در این ۷ سال بهطور واقعی مشارکت و اعتراض کردند یا امضا نکردند. مذاکراتی میان نمایندگان کارگران و کارفرمایان در کمیته مزد در این مرحله صورت میگیرد و دولت در این مرحله طرف مذاکره اصلی نیست.
سخنگوی دولت اضافه کرد: معمولا تا نیمه دوم اسفندماه برای بررسی کاملتر و دقیقتر نرخ تورم، شورای عالی کار منتظر میماند و سنت تصمیمگیری ۲۹ اسفند بوده است. در نهایت در نزدیکترین زمان به شروع سال ۱۴۰۰، در اینباره بر مبنای ماده ۱۶۸ قانون کار تصمیمگیری میشود و اکثریت اعضای شورای عالی کار به آن رای خواهند داد.