kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
امیردریادار طحانی:

انواع ناوهای نیروی دریایی راهبردی ارتش در برابر دشمن در آب­‌های بین­‌المللی عرض‌اندام می­‌کنند

معاون عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی می‌گوید ناوشکن‌های «جماران»، «دماوند»، «سهند»، «دنا»، ناوهای موشک‌انداز «دِرفش»، «جوشن»، «سپر»، «زِره»، ناوبندر «مُکران»، مقابل چشمان دشمنان در آب‌های بین‌المللی عرض‌اندام می‌کنند.




امیر دریادار «غلامرضا طحانی»، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با‌ اشاره به تحقق راهبرد «ما می‌توانیم» در ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش، بومی‌سازی محصولات دفاعی را یک دستاورد مهم در نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش برشمرد و گفت: بومی‌سازی محصولات دفاعی در راستای تأمین نیاز نیروها به‌ویژه در بخش عملیاتی به شکل پویا ادامه دارد و هر لحظه دامنه آن در حال وسعت است همچنین نگهداری و تعمیر محصولات دفاعی که از قبل در اختیار داشتیم، به نحو اَحسن در حال انجام است، الحمدلله به همت جوانان متخصص و انقلابی دانشگاهی و صنعت‌گر که در عرصه انقلاب اسلامی‌تربیت شدند و در مجموعه وَزین نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی دریایی ارتش مشغول‌اند، تمام مأموریت‌ها را انجام می‌دهیم.
طحانی با تأکید بر رسیدن صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به حد بلوغ فناوری، اضافه کرد: به حدی از بلوغ فناوری رسیدیم که ناوشکن رزمی ‌می‌سازیم، این دستاورد مهم با کار یک خودروساز خیلی فرق دارد، زیرا این ناوشکن‌ها با هزاران تُن وزن، بروی دریا شناور می‌ماند و با تحمل بادهای شدید دریا، عملیات انجام می‌دهد.
معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با‌ اشاره به بخشی از دستاوردهای مهم این نیرو، تصریح کرد: ناوشکن‌های «جماران»، «دماوند»، «سهند»، «دنا»، ناوهای موشک‌انداز «دِرفش»، «جوشن»،«سپر»،  «زِره»، ناوبندر «مُکران»، مقابل چشمان دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در دریاها و اقیانوس‌های بین‌المللی عرض‌اندام می‌کنند.
طحانی با‌ اشاره به دستاورد مهم برگزاری رزمایش مُرکب امنیت دریایی در اقیانوس هند، اضافه کرد: قدرت‌های جهان به این باور رسیده‌اند که میزبانی ایران را برای حضور در رزمایش‌های مُرکب قبول کنند و شانه به شانه بچه‌های نیروی دریایی نیروهای مسلح ایران، به‌ویژه ارتش در دریا رزمایش مُرکب انجام دهند که دستاوردی مهم است.
معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سؤال که ناوشکن «دنا» چه زمانی رسماً به این نیرو الحاق می‌شود؟، تصریح کرد: مطمئن باشید به زودی در این رابطه خبرهای خوبی خواهید شنید، تاریخ الحاق متغیر است و با بررسی جمیع جهات، تاریخ الحاق این محصول دفاعی ارزشمند را به نیروی دریایی راهبردی ارتش اعلام می‌کنند و به زودی در یک مناسبت خوب و یک روز به‌یادمادندی این الحاق انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه دشمنان اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه مشاهده می‌کنند، افزود: پیام این اقتدار برای کشورهای منطقه و دوستان، صُلح و دوستی است.
طحانی با تأکید بر اینکه دشمنان ۴۲ سال، ظالمانه‌ترین تحریم‌ها و دشمنی‌ها را علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام دادند، اضافه کرد: هدف دشمنان از اعمال این دشمنی‌ها دور کردن نظام و ملت ایران از پویایی، استقلال و خودکفایی است. دشمنان دنبال این هدف بودند که حرکت رو به جلوی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را کُند کنند، چشم دشمنان انقلاب کور، اقتدار نیروهای مسلح این شَجَره طیبه، روز‌به‌روز درحال حرکت است و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.