kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹

افزایش 37 درصدی مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در انگلیس طی سال 2020



تحقیقات نشان می‌دهد میزان مرگ و میر در بین بی‌خانمان‌های انگلیسی در سال ۲۰۲۰ بیش از یک سوم افزایش یافته است.
«انجمن بی‌خانمان‌ها در بریتانیا»، ۹۷۶ مورد
مرگ و میر را در بین بی‌خانمان‌ها در انگلیس، اسکاتلند، ولز و شمال ایرلند در سال گذشته میلادی به ثبت رسانده است. این میزان از مرگ و میر افزایش ۳۷ درصدی شمار کشته‌شدگان بی‌خانمان را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. این آمار و ارقام شامل مرگ و میر بی‌خانمان‌هایی است که در خیابان‌ها، در «اسکان موقت» یا بر روی نیمکت‌ها می‌خوابیده‌اند.
این آمار در حالی منتشر شده که دولت انگلیس در اجرای طرح اسکان اضطراری ظاهراً موفق عمل کرده است. طبق این طرح برای حدوداً ۱۵ هزار بی‌خانمان که با بیماری کووید-۱۹ نیز دست و پنجه نرم کرده‌اند، اسکان‌های ضروری فراهم شده است. به گزارش فارس، طبق این گزارش کمتر از ۳ درصد از این مرگ و میر‌ها به ویروس کرونا مربوط بوده‌اند. همچنین طبق این تحقیقات ۳۶ درصد از این مرگ و میر‌ها نیز به مصرف مواد مخدر و الکل مربوط بوده و ۱۵ درصد از آنان نیز خودکشی کرده‌اند.
پیش از این نیز در حالی که انگلیس با افزایش میزان تلفات و مبتلایان به کرونا رو به رو بود، مرکز «جنریشن رِنت»
که در این کشور مسائل مربوط به مسکن را بررسی می‌کند گفته بود بیش از نیم میلیون مستأجر پرداخت اجاره بهای خود را به تعویق‌انداخته‌اند.
گفتنی است، چندی پیش شرکت‌های قطار مسافرتی در «بریتانیا» طرح بلیط مجانی به افرادی که در فرار از خشونت خانگی هستند را مطرح کرد. در توضیح این خبر آمده بود که طرح «با قطار به پناهگاه» به وسیله شرکت‌های قطار این کشور و سازمان‌های خیریه کمک به زنان اجرا شده است. کسانی که در مسیر رفتن به پناهگاه‌های اجتماعی هستند، می‌توانند از این بلیط رایگان بهره‌مند شوند. این خبر و اخبار مشابه واقعیت تلخ خشونت‌های خانگی را که پیشتر کم‌تر عیان می‌شد را عیان می‌کند که با قرار‌دادن این خبر کنار اخبار بالا وضعیت نامساعد اجتماعی کشور توسعه‌یافته‌ای چون انگلیس روشن می‌شود که مواهب صنعت و نفوذش به بسیاری از مردمش نرسیده است.