kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹

جان دختر حاکم دبی در خطر است تلاش پدر برای خودکشی دختر!



وکیل دختر حاکم دوبی فاش کرده که، نگهبانان حکومتیِ محلی که وی در آنجا در حبس است، دست به اقدامات تحریک‌آمیزی می‌زنند تا او را مجبور
به خودکشی کنند.
اخیرا دختر حاکم دوبی با انتشار تصاویر ویدیویی اعلام کرد توسط نگهبانان پدرش در ویلایی به گروگان گرفته شده است. حالا روزنامه «ساندی اکسپرس» به نقل از «دیوید هیگ»، وکیل «لطیفه آل مکتوم»، دختر حاکم دوبی فاش کرده که «نگهبانان محلی که لطیفه در آنجا بازداشت است به شکل مستمر تلاش می‌کنند روحیه او را تضعیف کرده و او را وادار به خودکشی کنند...نگهبانان ریش‌تراش‌هایی را وارد محل بازداشت وی کردند. همچنین ساعتی را در محل بازداشت وی قرار‌داده‌اند تا هر روز دقایق و ساعت‌ها را بشمارد». طبق این گزارش، به نظر می‌رسد این اقدامات برای تشدید فشار روحی لطیفه و تحریک وی برای خودکشی است تا از شر او راحت شوند.
به گفته «هیگ»، لطیفه در ویلایی در کنار هتل برج العرب زندانی است. لطیفه بار اول در یک زندان صحرایی دور به نام العویر بازداشت شد اما سال ۲۰۱۸ به زندانی در ویلای نزدیک هتل برج العرب منتقل شد. به گفته وکلای لطیفه یک کادر امنیتی شامل ده‌ها تن از نیروهای پلیس و دوربین‌های مداربسته بر وی نظارت دارند. وکیل لطیفه این را هم گفته که موکلش سال میلادی گذشته به کرونا مبتلا شده و نگهبانان اجازه مراقبت پزشکی و معالجه را ندادند.
شنبه یکی از مسئولان سازمان ملل از امارات خواسته بود اسناد و مدارکی ارائه کند که نشان بدهد لطیفه هنوز زنده است. درخواست سازمان ملل بعد از آن صورت گرفت که یک ویدیو از لطیفه پخش شد که وی در آن ویدیو تصریح می‌کند پدرش او را گروگان گرفته و نگران سلامتی‌اش است.
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرده که با هیئت دیپلماتیک دولت امارات در ژنو در تماس است و از آنها خواسته اطلاعات بیشتری درباره وضعیت کنونی لطیفه بدهند. اینکه واقعا حاکم دوبی چرا قصد دارد دخترش را بکشد، مشخص نیست اما او چند سال پیش نیز از دوبی‌گریخت ولی خیلی زود دستگیر و نزد پدر سنگ دلش برده شد.