kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
زالی هشدار داد

افزایش بستری و فوت کرونایی در استان تهران و نقض پروتکل‌ها در جشنواره فجر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران نسبت به بروز خیز جدید بیماری کووید۱۹ در استان تهران هشدار داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی دیروز در جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت: تبیین آمارهای اخیر نشان می‌دهد ظرف ۲۴ ساعت گذشته با تغییراتی که در الگوی آمارهای کرونا در استان تهران رخ داده است موج جدیدی از نگرانی رقم زده شده است، به شکلی که در سرجمع بستری‌ها ما برخلاف روزهای گذشته به رکورد جدیدی رسیدیم و شاهد بستری دو هزار و120 نفر بودیم در حالیکه این رقم در هفته‌های گذشته زیر هزار و 800 نفر بود.
زالی افزود: همچنین در بخش عادی بستری‌ها رکورد ۳۴۲ نفر را در استان تهران شاهد بودیم که از این میزان ۱۱۰ نفر در بخش ویژه بستری شده‌اند و افزایشی نیز در فوتی‌های استان ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشته ایم. از سوی دیگر اورژانس‌های تنفسی بیمارستان‌های تخصصی به تدریج در حال شلوغ‌تر شدن هستند و در بخش مراجعات سرپایی نیز عدد 6 هزار و 200 نفر را شاهد بودیم. بر همین اساس با در نظر گرفتن این الگو و تداوم آن در روزهای آتی می‌توانیم بگوییم ممکن است در شرف خیز جدیدی در استان تهران باشیم.
وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح بین بخشی علیرغم سختی‌ها به خوبی پیش رفته و در هفته اخیر آهنگ مطلوب تری به خود گرفته است، این طرح برخی خلأ‌های بهداشتی استان تهران را می‌تواند پوشش دهد.
وضعیت نگران‌کننده نقض پروتکل‌ها در جشنواره فجر
فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران تاکید کرد: با توجه به حساسیت تهران و شکل گیری تجمعات در آن علیرغم تعهداتی که درخصوص برگزاری جشنواره فجر داده شده بود اما در حواشی آن شاهد نقض پروتکل‌ها بودیم که بسیار نگران‌کننده است. اگر در این بخش چنین اتفاقاتی روی دهد قطعا برای مردم تاثیر منفی بیشتری دارد. در حال حاضر میزان رعایت فاصله گذاری در تهران ۷۳ درصد است.