kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
روزنامه صهیونیستی معاریو:

اسرائیل غرق در فساد است، تمام مقامات ما فاسدند

روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشته «تمامی ارکان اسرئیل غرق در فساد شده» و ساکنین آن نیز «به فساد مسئولین عادت کرده‌اند». همزمان سی و دومین تظاهرات هفتگی علیه فساد نتانیاهو و خانوده اش در قدس اشغالی برگزار شد.




فساد در سرزمین‌های اشغالی به یکی از مهم‌ترین
کلید واژه‌های این روزهای رسانه‌ها تبدیل شده است. فساد در بخش‌های مختلف این سرزمین اشغال شده آنچنان گسترش یافته که برخی رسانه‌های این رژیم ناگزیر از پوشش آن هستند. خودِ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز تبدیل به نماد فساد شده و به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد فسادهای مالی، در چند ماه اخیر تحت فشار افکار عمومی قرار دارد.
حالا روزنامه عبری‌زبان «معاریو» در این باره طی گزارشی به پدیده شایع فساد مالی در سرزمین‌های اشغالی پرداخته و نوشته که «ساکنین اسرائیل به این باور رسیده‌اند که تمامی مسئولین فاسد هستند». به نوشته وبگاه عربی۲۱، این روزنامه این را هم نوشته که رژیم صهیونیستی غرق در فساد است و هر روز اسرائیلی‌ها بیش از پیش به مظاهر فساد دولتی در اداره‌ها عادت می‌کنند. «کرین آزین» نویسنده این مقاله در ادامه تأکید کرده باید این مسیر «خطرناک» تغییر یابد و ساکنین سرزمین اشغالی به این باور رسیده‌اند که «هیچ فرد سالمی در دستگاه‌های دولتی نمانده است و همگی به دنبال منافع شخصی خود هستند و تمامی کارها صرفا با پول و پارتی و نفوذ انجام می‌گیرد و در این راستا، همگی به فساد آلوده می‌شوند».
طبق گزارش فارس، «آزین» در ادامه گزارش خود نوشته نهادها و جریانات داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که فساد به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و دادخواست‌های مرتبط با این مسئله هر روز شدیدتر می‌شود، به گونه‌ای که به این اقناع رسیده‌اند که تمامی مسئولین دولتی فاسد هستند و از این رو دلیل موجهی دارند که در انتخابات پیش رو به هیچ کاندیدایی رأی ندهند.
در گزارش این روزنامه همچنین می‌خوانیم: «این فساد صرفا در سطح دولتی و وزارتخانه‌ها نیست، بلکه به میان دستگاه‌های محلی و شهرک‌ها نیز کشیده شده و تعداد بسیاری از مقامات محلی با مفاسد مالی مرتبط هستند. هر روزی که در اسرائیل فسادی کشف نمی‌شود، آن روز انگار یک روز بیهوده تلقی می‌شود. جای شگفتی نیست که طبق گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی در سال ۲۰۲۰، اسرائیل رتبه ۶۰ را از ۱۰۰ دارد و فاصله چندانی با خط قرمز ندارد و در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه وضع به مراتب بدتر است و اسرائیل از میان ۳۷ عضو رتبه ۲۵ را دارد».
انتشار این گزارش در شرایطی است که رژیم صهیونیستی به طور هفتگی شاهد اعتراضات ساکنین سرزمین اشغالی علیه فساد و ناکارآمدی کابینه نتانیاهو است. شخص نتانیاهو نیز در سه پرونده مرتبط با اخذ رشوه و فساد مالی درگیر است. در این ارتباط، ساکنان قدس اشغالی شنبه شب برای سی و دومین هفته متوالی اعتراضاتی را علیه بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی برگزار کردند.