kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

آیت‌الله نظری‌خادم‌الشریعه دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی، دیروز دعوت حق را لبیک گفت.


ساری-  خبرنگار کیهان:

آیت‌الله شیخ عبداله نظری، عالم مجاهد و پارسا که از یکشنبه چهارم بهمن ماه 99 به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود و در سن ۸۸ سالگی به دیار معبود شتافت.
فقیه عالی‌قدر آیت‌الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم‌الشریعه، در سال ۱۳۱۱ شمسی هجری در قریه خرمندی‌چال زیرآب سوادکوه متولد شد.
آیت‌الله شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه، در بیش از هشت  دهه از زندگی گرانقدر خود همواره در سنگر‌ترویج مبانی اسلام از پیشگامان و در دفاع از انقلاب اسلامی، از همراهان صدیق امام خمینی(ره)  بود که همراهی با حضرت امام در سفر به نوفل لوشاتو را همواره از خاطرات شیرین خود می‌دانست.
از همان روز‌های نخست آغاز نهضت روحانیت شیعه در سال ۴۱-  ۴۲،  آیت‌الله نظری که از شاگردان حلقه درس حضرت امام خمینی قدس سرّه الشّریف محسوب می‌شدند به امر مستقیم امام، عازم مازندران شدند و جزو پیشتازان و پایه‌گذاران نهضت به‌ویژه در سطح مازندران بودند.
مسئولیت هماهنگی علماء آن زمان مازندران، تنظیم و امضاء اعلامیّه‌ها و بیانیّه‌های اعتراض‌آمیز و روشنگر علیه دستگاه سلطنت، جهت دادن به فضلاء و طلّاب جوان و مبارز آن دوران، تأمین هزینه‌های مربوطه به نهضت روحانیت و اعزام پیک‌های ویژه به شهر‌ها در این زمینه، و مشاوره و همکاری با بزرگان و زبدگان انقلاب از فعالیت‌های وی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.
آیت‌الله نظری پس از اقامتی ۱۲ روزه در پاریس در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ در کنار امام و با پرواز انقلاب به ایران برگشتند.