kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

زنـگ خـطـر!




یکی از دغدغه‌های مهم امروز کشورمان نفوذ دشمن در لایه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر شدت زیادی به خود گرفته؛ هرچند دشمنان انقلاب اسلامی علیرغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی این ۴۲ سال از انقلاب اسلامی انجام داده‌اند ناکام مانده‌اند.
دشمنان انقلاب اسلامی امروز تمام تلاش‌شان را در مسیر فرهنگی و هنری قرار داده‌اند و سعی دارند که راه‌های نفوذ در میان نظام را از بستر فرهنگی دنبال کنند. به همین خاطر به بهانه‌های مختلف سعی در جذب یا بهره از برخی هنرمندان مطرح و به قول معروف سلبریتی‌ها کرده‌اند. نفوذ فرهنگی کار را به جایی رسانده که دشمنان انقلاب اسلامی را بر آن داشته که از طریق ایجاد فضای تبلیغاتی وارد کارزار شوند.
در طول ۴۲ سال از انقلاب اسلامی‌، کشورمان مدام دستخوش توطئه‌ها و فتنه‌های گوناگونی اعم از جنگ تحمیلی‌، ترور شخصیت‌های بزرگ مذهبی، سیاسی و فرهنگی‌، توطئه‌ها و فتنه‌های منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب، ترور دانشمندان هسته‌ای‌، ترور بهترین فرزندان نظام همچون سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و توطئه و فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و... بوده است که در این مسیر ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی با پایداری و مقاومت در برابر همه این توطئه‌ها ایستادند و دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خوار و ذلیل کردند. اما به هرحال دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حالی که متحمل شکست‌های فراوانی دراین مسیر شده‌اند حال به فکر توطئه و دسیسه‌ای تازه از طریق نفوذ فرهنگی در ایران اسلامی شده‌اند و با نفوذ در بین برخی از چهره‌های هنرمند و در واقع سلبریتی آنها را فریب داده و به سوی خود می‌کشند تا ازاین طریق به نظام ضربه بزنند‌، متاسفانه این روزها شاهد علائم و عوارض این جریان در قالب تبلیغات و آگهی‌های تجارتی تلویزیونی ماهواره‌ای از سوی برخی از هنرمندان محبوب کشور هستیم که ناخودآگاه دراین مسیر انحراف حرکت کردند و همین امر موجب شد که برخی از آنها از حرکت غلط خود شرمنده و پشیمان شده و از ملت انقلابی ایران اسلامی عذرخواهی کنند. اما آنچه امروز موجب شده که ما متوجه این بستر انحرافی و نفوذی در فرهنگ و هنر کشورمان باشیم هشدار و رهنمودهای چند سال قبل مقام معظم رهبری درخصوص اعلام خطر نفوذ فرهنگی بود که به نوعی بار دیگر ما را بیدار کرد و هوشیار شدیم. این رهنمود را چون چراغی روشن و هدایتگر برای مسیر حرکت خود قرار دهیم و مراقب افرادی باشیم که در هر لباس قصد ضربه زدن به نظام را دارند.
حضور برخی از هنرمندان محبوب کشور در موضوع تبلیغات شرکت‌های خارجی ساخت‌وساز مسکن که تحقیقا مشخص شده که این شرکت‌ها، وابسته به لابی‌های صهیونیسم و افراد کثیف ، قاتل و قماربازی چون ترامپ است در واقع یک زنگ خطر برای فرهنگ ماست و به نوعی باید عنوان کرد که دشمنان انقلاب اسلامی امروز دستشان از آستین آمریکا بیرون زده شده و تمام تلاششان این است که راه جدیدی که همان راهکار نفوذ فرهنگی دربین قشرهای مختلف مردم بخصوص هنرمندان است را امتحان کنند و بر جوانان ما
مسلط شوند.
به هرصورت بنظر می‌آید که این بار دشمنان ما شاید مسیر راحت‌تری را از منظر خود برای کم رنگ کردن ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های دینی ما انتخاب کرده‌اند. آنها چون درمسیرهای نظامی‌، سیاسی و حتی اقتصادی نتوانستند به اهداف شوم خود برسند امروز قصد دارند مسیر فرهنگ وهنر را که به نوعی برای نسل جوان کشور پرزرق و برق و به نوعی شاید جذاب باشد برای نبرد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برای خود انتخاب کرده‌اند، بنابراین همه ما بخصوص مسئولان بلند پایه نظام و مدیران فرهنگی و هنری کشور باید مراقب این نوع ترفندها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی باشند. البته دراین مسیر سخت و نابرابر مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی هنرمندان ما نقش بسیار مهمی دارند چراکه برای همه ما حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی باید سرلوحه همه اعمال و رفتارمان باشد و بخاطر کسب درآمد و پول دست به هرکاری نزنیم‌، باید مراقب باشیم که دشمن ازمسیرهای فرهنگی بین ما نفوذ نکند. در واقع مسیرهای نفوذ دشمنان انقلاب اسلامی را به هر بهانه‌ای ببندیم و اجازه ندهیم که دشمنان ما در هر قامت و لباسی‌، هنرمندان کشورمان را فریب داده و به اهداف شوم و ماموریت‌های فتنه‌انگیز خود دست پیدا کنند البته دراین مسیر مسئولان ارشد فرهنگی کشور باید کاملا حواسشان جمع باشد و اجازه ندهند که برخی از هنرمندان و سلبریتی‌ها جذب تبلیغات شرکت‌های ساخت و ساز مسکن شوند.
رسول شمالی ورزنده