kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
یک مقام آگاه در نیروهای مسلح:

پرواز جنگنده ۳۵-F در آسمان ایران کذب است

یک مقام آگاه ورود جنگنده‌ 35-F به آسمان ایران را رد کرد.

نیمه‌شب شنبه شنیده شدن صدای آژیر خطر در یکی از مناطق غرب تهران و همزمان، پرواز مشکوک یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ترکیه، در فضای عمومی خبرساز شد.
به گزارش تسنیم، این اتفاق نادر گمانه‌زنی‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت ازجمله احتمال حملات سایبری، احتمال حمله نظامی، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام(ره) و برخی نقاط تهران و البته ورود جنگنده 35-F رژیم صهیونیستی به آسمان ایران.
دقایقی پس از این ماجرا، حمید گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با تسنیم، صدای مشکوک را به‌دلیل اختلال در سیستم صوتی و هشدار یکی از مراکز مستقر در غرب تهران عنوان و تأکید کرد که این مسئله هیچ جنبه امنیتی نداشته است.
روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که تغییر مسیر پرواز هواپیمای ترکیش‌ایر به‌دلیل شرایط بد جوی در فرودگاه بوده است که خلبان تصمیم می‌گیرد به‌جای فرود در این فرودگاه به باکو برود.
در همین رابطه، یک مقام آگاه در نیروهای مسلح نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی تسنیم، شایعه ورود جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان کشور را تکذیب کرد و گفت: ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است.
پرواز هواپیماهای 35-F در آسمان ایران پیش از این نیز به‌شکل شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده بود. در خردادماه سال 97 شایعه‌ای مبنی بر ورود 2 فروند از این جنگنده به آسمان ایران و گشت‌زنی آنها در مرکز کشور منتشر شد