کد خبر: ۲۰۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

پاکستان: ان.پی.تی منافع ما را تامین نمی‌کند خود را ملزم به اجرای همه بندهای آن نمی‌دانیم

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(ان. پی. تی) نمی‌تواند منافع قانونی این کشور را بر آورده کند و لذا، اسلام آباد تعهدی به اجرای تمام بندهای آن ندارد.

«زاهد حفیظ چودری» گفت، دولت اسلام آباد پیمان
ان‌پی‌تی را در سال 2017 امضا کرده است. مذاکرات درباره این توافق، فراتر از مجامع و نشست‌های مربوط به خلع سلاح سازمان ملل بوده و هیچ کشور دارای سلاح هسته‌ای، از جمله پاکستان، در مذاکرات مربوط به تنظیم این توافق، شرکت نداشته است. به همین خاطر، ان پی تی نمی‌تواند منافع قانونی همه طرف‌ها را در نظر بگیرد. بسیاری از کشورهای غیر سلاح هسته‌ای نیز به این پیمان نپیوستند.
به گزارش فارس، این مقام پاکستانی با اشاره به نکات پیش گفته در مورد این توافق بین‌المللی، به صراحت اعلام کرد که کشورش خود را به اجرای همه بندهای پیمان
ان پی تی‌، ملزم نمی‌داند.