kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز پژوهش‌های مجلس و دانشگاه عالی دفاع

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و دانشگاه عالی دفاع ملی به امضا رسید.


 

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دانشگاه عالی دفاع ملی دیروز چهارشنبه به امضای علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع عالی ملی رسید.
زاکانی در این نشست گفت: ما برای ۱۵ کمیسیون مجلس شورای اسلامی اولویت‌هایی را در ۲۴۷ صفحه مشخص کرده و با ۱۲ کمیسیون تفاهم کرده‌ایم. همچنین در حال مذاکرات با هیئت‌رئیسه مجلس هستیم تا در یک بازه زمانی دو الی چهار ساله خروجی عملکرد پارلمان مشخص شود.
زاکانی بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که به‌جای آنکه نمایندگان به دنبال اولویت‌ها بروند مجلس و به‌خصوص مرکز پژوهش‌ها آنها را در اختیار وکلای ملت قرار دهند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: مجلس باید علاوه ‌بر نظارت و قانونگذاری به بالا بردن سطح آگاهی مردم بپردازد چرا که همه جامعه به ‌تریبون مجلس گوش فرا می‌دهند و پارلمان باید به این رسالت خود به درستی عمل کند.
وی ادامه داد: معتقدم جنس مجلس یازدهم متفاوت بوده و عنصر مردمی بودن آن نسبت به مجالس گذشته بالاتر است؛ بنده این مسئله را با گوشت و پوست خود حس می‌کنم، بنابراین اگر پارلمان با نگاه تیزبین و در جهت مناسب حرکت کند قله‌ها را فتح خواهد کرد. معمولاً سه الی ۴ ماه اول مجلس صرف شکل‌گیری می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که پارلمان دو ماه است که به‌صورت منسجم عمل می‌کند و خروجی‌های آن را شاهد هستیم.
به گزارش ایسنا، زاکانی به پروژه چهار ساله تنقیح قوانین در مرکز پژوهش‌ها هم‌ اشاره کرد و گفت: در این پروژه ۱۲۵۰۰ قانون را مورد بررسی قرار دادیم که از این تعداد ۲۰۰۰ قانون حذف شد و مابقی هم قرار است در ۴۳ جلد ساماندهی و بازبینی شوند.
وی افزود: دانشگاه عالی دفاع نزدیک به سه دهه قدمت دارد و مرتبط با بخشی از حاکمیت است. بنابراین از افزایش همکاری‌ها با این مجموعه استقبال می‌کنیم.
سردار احمد وحیدی در حاشیه انعقاد این قرارداد گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس رکن بسیار بزرگی در نظام قانون‌گذاری کشور است و حوزه وسیعی از پژوهش‌های عمیق و گسترده است.
وی افزود: دانشگاه عالی دفاع ملی نیز در حوزه قدرت، امنیت، دفاع و حکمرانی ملی نقش بسزایی دارد، طبیعتاًً همکاری این دو مجموعه می‌تواند به نفع هر دوی آنها باشد.
سردار وحیدی گفت: ما به این تفاهم رسیدیم که از مسیر یک تفاهم مشترک بتوانیم در رابطه با موضوعات و پژوهش‌ها با یکدیگر تبادل داشته باشیم تا بتوانیم به تبیین مسائل مشترک بپردازیم و قدم مثبتی برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور برداریم.