kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

استاندار گیلان خواستار افزایش اعتبار بهسازی مدارس استان شد



استاندارگیلان در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواستار افزایش اعتبار بهسازی مدارس استان شد.
ارسلان زارع در دیدار با دکتر مهراله رخشانی‌مهر، مجموع اعتبار سالانه برای مدارس احداثی و مقاوم‌سازی در بخش‌های ملی، ملی استانی و مشارکتی را حدود یکصد میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد که حداقل به ۲۵ درصد افزایش
نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در تجهیز مدارس گیلان به وسایل گرمایشی، اقدامات مناسبی صورت گرفته چنانکه استانداردسازی گرمایش مدارس دارای بخاری نفتی، به پایان رسیده و هیچ مدرسه‌ای در استان دارای بخاری نفتی نیست.
وی ادامه داد: در جریان استاندارد‌سازی مدارس دارای بخاری گازی نیز حدود ۵۰ پروژه باقی مانده که ۳۵ مورد از آنها دارای پیمان است و اقدامات مربوط به ۱۵پروژه دیگر هم در سال مالی جاری، انجام و به اتمام می‌رسد.
زارع با بیان اینکه بخشی از اعتبار استانداردسازی گرمایشی به خرید تجهیزات اختصاص یافته، اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی در این بخش را پاسخگوی تامین هزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های انجام شده، ندانست و گفت که حداقل نیازمند ۱۰میلیارد تومان اعتبار مازاد در این بخش هستیم.
نماینده عالی دولت در گیلان  با‌ اشاره به‌وجود دو هزار و ۳۶۵ کلاس دارای شوفاژ فرسوده در ۲۵۰ مدرسه استان، بهسازی آنها را نیازمند ۸۷ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد.