kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
اسلامی اذعان کرد

کوتاهی وزارت راه در نوسازی 55 هزار کامیون بالای ۴۰ سال

وزیر راه و شهرسازی با اظهار شرمندگی از فرسودگی حمل و نقل عمومی جاده‌ای گفت: ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در جاده‌ها داریم و در نوسازی کامیون‌ها کاهلی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد اسلامی دیروز در مراسم تحویل ناوگان سواری کرایه اظهار کرد: موضوع امروز ما در بحث ناوگان حمل و نقل مسافر، فرسودگی مینی‌بوس‌ها و ون‌ها است بالاترین فرسودگی را در مینی بوس و ون داریم، مردم از ناوگان نامناسب استفاده می‌کنند و ما خجالت‌زده مردم هستیم.
وی با تأکید بر اینکه صنعت داخل باید به سمت تولید مینی بوس و ون با کیفیت برود، افزود: تولید و نوسازی اتوبوس هم به تاخیر افتاده است و به سن فرسودگی هم نزدیک شده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در بخش بار نوسازی ناوگان حمل و نقل اهمیت بالایی دارد، خبر داد: ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در جاده‌ها داریم و در نوسازی کامیون‌ها کاهلی رخ داده است امام ما فشار حداکثری برای شرکت تولید‌کننده در راستای تحرک بیشتر خواهیم داشت و ارتقاء کیفیت ناوگان کامیونی و مصرف بهینه کامیون تولید داخل را دنبال می‌کنیم.
اسلامی ادامه داد: در حوزه نوسازی و تولید ناوگان عقب‌ماندگی‌های سنگینی داشته و داریم که این اتفاقات متأثر از کمبود منابع و غیره بوده که رخ داده است اما ما در این سال‌ها با استفاده از توان حداکثری و استفاده بهینه از منابع نسبت به بهسازی و توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان در همه مدل‌های حمل و نقلی اقدامات موثری داشته‌ایم.
وی وعده داد: تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی کشور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد همچنین ۵۰ درصد به طول آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود، همچنین بزرگراه‌ها از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم به ۲۲ هزار کیلومتر در پایان دولت دوازدهم افزایش می‌یابد.
این مسئول یادآور شد: متوسط سن ۲۸ هزار خودرو سواری کرایه، امروز ۱۱ سال است، سن فرسودگی ناوگان را ۱۰ سال در نظر گرفته‌اند و سواری کرایه کماکان جوانترین ناوگان است، اما نوسازی آن هم ضروری است.
اسلامی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه نوسازی و تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۷۰ درصد مبلغ خودروها را تسهیلات از محل منابع خود می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: استقبال مردم در سال‌های اخیر از ناوگان سواری کرایه به دلیل اعتماد‌سازی افزایش یافته است و این ناوگان سالانه ۴۸ میلیون مسافر در کشور جابه‌جا می‌کند.
اسلامی در حاشیه این مراسم نیز اعلام کرد: ۸۶ درصد تصادفات در جاده‌ها متأثر از خطای عوامل انسانی است که ۹۵ درصد آن به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توانایی در کنترل خودرو رخ می‌دهد.