kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

«خان‌طومان؛ هفت شهر عشق» به پخش رسید(اخبار ادبی و هنری)

با توجه به شناخت اندک مردم از خان طومان به‌رغم اهمیت آن برای ایران، در مستندی به معرفی این منطقه پرداخته شده است و همزمان با سالگرد آزادسازی خان‌طومان از سیما پخش خواهد شد.


سعید چاری، کارگردان مستند «خان‌طومان؛ هفت شهر عشق» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: خان طومان یکی از مناطق مهم عملیاتی در سوریه برای ما ایرانیان است؛ چرا که تعداد بسیار زیادی شهید مدافع حرم در این منطقه تقدیم شده است. با این حال، بسیاری از مردم فقط اسم این منطقه و عملیات آن را شنیده‌اند. به همین دلیل در مستند «خان‌طومان؛ هفت شهر عشق» به بررسی همه‌جانبه این منطقه و عملیات آن
پرداخته‌ایم.
وی از اتمام تولید این مستند خبر داد و افزود: پژوهش‌ها و تصاویر بسیاری را درباره خان‌طومان فراهم کرده‌ایم و بناست در قالب چند مستند مستقل، به این سوژه و شهدای آن بپردازیم. اما مستند «خان‌طومان؛ هفت شهر عشق» یک کار استراتژی‌محور است و کل اتفاقات و عملیات آن به مردم معرفی می‌شود. ما سعی کردیم در این مستند به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که خان طومان اصلا کجا بود و چرا مطرح شد و اهمیت آن برای ایران و داعش چه بود؟
چاری ادامه داد: با توجه به اینکه عمده مطالب و مستندهایی که درباره خان‌طومان کار شده، شهیدمحور بوده است، ما فعلا در مستند «خان‌طومان؛ هفت شهر عشق» عملیات‌محور کار کرده‌ایم و در آثار بعدی که درباره خان طومان خواهیم ساخت، به شهدای این منطقه هم خواهیم پرداخت. هر چند که در این مستند هم به شهید مدافع حرم رادمهر پرداخته شده و به حضور حاج قاسم سلیمانی در خان طومان هم‌ اشاره می‌شود.
گفتنی است، مستند «خان‌طومان؛ هفت شهر عشق» همزمان با سالگرد عملیات آزادسازی خان‌طومان در نهم بهمن از سیما پخش خواهد شد.