kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
کارشناسان مطرح کردند

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی حائز عالی‌ترین موقعیت شناسی بود و نگرش آنها به اسلام را تغییر داد

کارشناسان، نامه بهمن ماه سال ۹۳ رهبر انقلاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را تیر هدایت بر قلب فتنه، حائز عالی‌ترین موقعیت شناسی و سبب تغییر نگرش آنها به اسلام دانستند.




وهاب عزیزی، دبیرکل جبهه جهادگران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت سالگرد نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، موقعیت شناسی رهبر انقلاب را ستود و از نامه بهمن ماه سال ۹۳ معظم‌له خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به عنوان تیر هدایت یاد کرد که قلب فتنه را هدف اصلاح قرار داده بود.
وی ادامه داد: شش سال پیش در پی انتشار تصاویر مضحک و موهن منتسب به پیامبر اعظم(ص) در نشریه شارلی عبدو، حملات تروریستی و ایجاد موج اسلام هراسی در فرانسه، نامه ارشادی دفاعی رهبر بصیر انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به رشته تحریر درآمد.
دبیرکل جبهه جهادگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این نامه درست زمانی نوشته شد که نیاز بود. گروه تروریستی داعش که مولود نامشروع سازمان‌های جاسوسی اروپایی، رژیم صهیونیستی و آمریکایی بود به نام اسلام اعلام حکومت کرده بود.
فعال سیاسی گفت: سیاستمداران تحت سلطه فکری و اقتصادی صهیونیسم جهانی، جبهه جدیدی را علیه اسلام باز کرده بودند که از طریق مزدوران خود با پرچم ساختگی اسلام، چهره اسلام واقعی را مخدوش نمایند. در چنین شرایطی که دشمن دست به تزویر می‌بَرد، هیچ دفاعی نتیجه نمی‌دهد؛ مگر آنکه از سلاح تدبیر استفاده شود. تحریر نامه در آن تاریخ عین تدبیر بود.
عزیزی افزود: مقام معظم رهبری در نامه تاریخی خود فطرت پاک جوان‌ها را مورد سؤال قرار دادند. آنها را دعوت به تفکر درخصوص اعمال شنیع حاکمان خود که هر کدام به تنهایی یک ملت را سر افکنده می‌کند، کرد. برده‌داری، استعمار، ستم بر رنگین پوستان تنها بخشی از تاریخ تاریک مدعیان تفرعن بر تمدن بود.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را دعوت به سؤال از حاکمان خودشان کردند، سؤالی که حق مسلم هر انسانی است. آنها را به فطرت خودشان رهنمون کردند، حس حقیقت جویی آنها را دعوت به بیداری نمودند، کاری که اولیا و اوصیای الهی می‌کردند.
دبیرکل جبهه جهادگران انقلاب اسلامی بیان داشت: ایشان آنها را با یک سؤال بزرگ مواجه کردند؛ چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ رهبر انقلاب از جوان‌های اروپایی و آمریکای شمالی خواستند به جای گوش دادن به رسانه‌های غربی و پیش‌داوری درخصوص اسلام؛ به سرچشمه رجوع کنند و محتوای واقعی اسلام را با مطالعه قرآن و کتب مرجع و اصیل بشناسند. دعوت به تفکر، بهترین دفاعی بود که رهبر معظم انقلاب آن زمان از تهمت‌های تحمیل شده بر مسلمانان انجام دادند.
فلسفه لیبرالی
راه‌حلی برای بحران‌ها
و مشکلات داخلی خود ندارد
محمد کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در همین زمینه، اظهار داشت: ما الان در اروپا و آمریکا شاهد خیزش‌هایی هستیم که نظام سیاسی خود را برنمی‌تابند و نظام‌های خود را با بحران مشروعیت مواجه کردند؛ برای مثال در جریان اعتراضاتی که در فرانسه شکل گرفت، یا همین زلزله‌ای که در ارکان حکومت آمریکا ایجاد شد، از یک انتخابات یک شورش کشوری ایجاد شد و ما هنوز هم با یک اعتراض سراسری در سرتاسر این کشور مواجه هستیم و پایتخت این کشور با ده‌ها هزار ارتشی و نظامی پر شده که همه اینها ناشی از بروز مشکلات درونی این کشور است.
وی خاطرنشان کرد: ما الان شاهدیم که فلسفه لیبرالی دیگر راه‌حلی برای بحران‌ها و مشکلات داخلی خود ندارد. نامه رهبری به جوانان غرب در اصل طرح پرسش‌هایی در این زمینه است که عاقبت شما رو به کجاست؟
نامه رهبری دیدگاه جوانان غربی به اسلام را تغییر داد
همچنین، سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت فرا رسیدن سالروز نگارش نامه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: بازخورد این نامه در قالب مقالات و نشریات مختلف نمود پیدا کرد که نشان دهنده تاثیر این نامه‌هاست. همچنین این نامه باعث کنجکاوی و تغییر نگرش جوانان غربی نسبت به مسائل بسیاری مثل اسلام شد و این جوانان پیرو مطالبی که درون این نامه درج شده بود، مطالعاتی را انجام داده‌اند که این مطالعات، خود نشان دهنده تاثیر این نامه است.
وی افزود: البته تحقیق مناسبی در این زمینه می‌تواند صورت بگیرد که این نامه‌ها بعدها چه تاثیراتی می‌تواند بر ذهن جوانان غربی بگذارد؛ کمااینکه شاهدیم بسیاری از حرکت‌هایی که در غرب صورت می‌گیرد، با الهام از متن متین آن نامه است؛ اما متاسفانه تحقیقات میدانی صورت نگرفته است. البته برخی از نهادهای فرهنگی در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند، اما این اقدامات کافی نیست و باید مطالعه کرد که برخی از حرکت‌های ضد سلطه‌ای که انجام شد چقدر متاثر از این نامه بوده است.