kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

افزایش تلفات واکسن فایزر در فرانسه

سه هفته پس از شروع واکسیناسیون کرونا در فرانسه رسانه‌های این کشور گزارش می‌دهند که آمار تلفات واکسن «فایزر» در این کشور به 9 نفر افزایش یافته است. این واکسن در آمریکا جان 55 و در نروژ جان 24 نفر را گرفته است.




رسانه‌های فرانسوی به نقل از منابع رسمی اعلام کرده‌اند تاکنون 9 نفر بر اثر تزریق واکسن «فایزر» بلافاصله جانشان را از دست داده‌اند و تعداد 139 دریافت‌کننده این واکسن نیز با «عواقب حاد» رو‌به‌رو هستند و وضع شان «وخیم» است. پیش‌تر آژانس ملی امنیت دارویی فرانسه نسبت به عواقب خطرناک واکسن آمریکایی فایزر هشدار داده بود. تاکنون بیش از 800 هزار نفر در فرانسه از این واکسن و واکسن‌های دیگر استفاده کرده‌اند.
تاکنون کشورهای متعددی بروز عوارض جانبی پس از دریافت واکسن فایزر و واکسن انگلیسی را گزارش کرده‌اند. پیشتر رسانه‌های اروپایی اعلام کرده بودند، ۲4 نفر در نروژ پس از دریافت واکسن آمریکایی فایزر جان باخته‌اند. در آمریکا نیز 55 نفر از کسانی که واکسن فایزر دریافت کرده بودند فوت کرده‌اند. بر اساس گزارش گاردین، کشورهای استرالیا، نیوزیلند، تایوان و ژاپن نیز اعلام کرده‌اند واکسیناسیون را تا ماه‌ها آغاز نمی‌کنند و در حال حاضر، مشغول بررسی دقیق واکنش مردم سایر سایر نقاط دنیا به واکسن‌های فایزر، آکسفورد و مدرنا هستند.